După ce precedentul nu a fost respectat, acum conducerea CFR Călători avansează un nou termen pentru semnarea contractelor de reparații la locomotive și vagoane prin PNRR.
”Trebuie să ne încadrăm cu semnarea contractelor până la finele lunii decembrie, însă sunt convins că acest lucru se va întâmpla în cursul lunii septembrie”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general adjunct al operatorului feroviar de stat, Marcel Litră.
El a precizat că în acest moment au fost lansate toate licitațiile aferente programului finanțat prin PNRR intitulat ”Modernizarea a 55 de locomotive electrice destinate remorcării trenurilor de călători, conversia a 20 de locomotive diesel hidraulice de manevră în locomotive electrice cu acumulatori și modernizarea a 139 de vagoane de călători”. La finele lunii mai, CFR Călători a lansat primele licitații pentru modernizarea de locomotive și vagoane prin PNRR, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Ulterior au mai fost scoase la licitație și alte loturi.
Semnarea contractelor de reparații la locomotive și vagoane, promisă inițial pentru această lună
Programul este în întârziere față de țintele asumate inițial. La finele lunii noiembrie a anului trecut, Marcel Litră promitea că până la jumătatea lui 2023 deja vor fi semnate contractele.
Directorul general adjunct a explicat că acest lucru nu s-a întâmplat din cauza unor motive independente de voința conducerii CFR Călători, dar că acum totul s-a rezolvat. ”Sperăm că nu vor fi contestații, pentru că dacă vor fi va pierde toată lumea – și reparatorii, și CFR Călători, și pasagerii – deoarece nu ne vom încadra cu semnarea contractelor până la finalul anului în curs”, a mai spus Marcel Litră.