spot_img
sâmbătă, noiembrie 27, 2021
spot_img

Activitatea de semnalizare feroviară a Thales, de vânzare pentru 1,5 miliarde de euro

Activitatea de semnalizare feroviară a Thales a fost scoasă la vânzare, printr-o tranzacție care s-ar putea ridica la 1,5 miliarde de euro. Thales a pierdut ultima licitație feroviară la care a participat în România, ca subcontractor declarat.

Adrian Bărbulescu

semnalizare feroviară a Thales

Informația a fost făcută publică de Reuters, care precizează că grupul francez de aeronautică și de apărare vrea să-și recentreze portofoliul de active.

Activitatea de semnalizare feroviară a Thales ar putea trece la Alstom

Thales, care are printre acționarii săi principali statul francez, este prezent în domenii ca apărare, aeronautică civilă, dar și în cel spațial, transporturi și soluții de securitate digitală. Criza generată de pandemia de coronavirus a afectat vânzările companiei și rezultatele sale de anul trecut, iar vânzarea unei divizii ar putea reprezenta o gură de oxigen.

Thales este consiliată în această afacere de banca de business Lazard și ar putea trimite în perioada următoare o scrisoare de intenție către potențialii cumpărători, printre care se numără Alstom, Hitachi Rail, Stadler Rail, CAF, dar și fonduri de investiții. Nici Thales, nici Lazard nu au comentat aceste informații.



Campanie de angajări la Thales Systems România

Într-un interviu acordat Club Feroviar anul trecut, Claudiu Seicean, director general – Divizie Transport în cadrul Thales Systems, spune că societatea face o campanie de angajări. Pandemia de coronavirus de tip nou a dat un pic peste cap strategia de angajări a companiei, însă nici în aceste condiții angajările nu au fost oprite.

”Dacă în 2018 aveam 298 de angajați, acum numărul lor a ajuns la 700 și vrem să creștem la 1.000. Intenția noastră era să ajungem la 1.000 de angajați încă din acest an (2020 – n.red.), însă contextul economic legat de pandemia de coronavirus ne-a dat un pic peste cap planurile”, a spus oficialul Thales Systems Romania.

El a ținut să precizeze că societatea a stabilit un contract de internship cu Universitatea Politehnica București, pe baza căruia au fost recrutați 40 de stagiari. ”Până în 2018, am fost 100% transport. Acum, totul este programare. Avem la București cel mai mare centru de acest fel din afara Franței”, a mai spus Claudiu Seicean.

Potrivit datelor prezente pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, Thales Systems Romania SRL are ca principal obiect de activitate ”Lucrări de construcții a căilor ferate de suprafață și subterane”.

Thales a pierdut ultima licitație la care a participat în România

semnalizare feroviară a ThalesThales Systems Romania a participat alături de Strabag și Swietelsky (Asocierea Brasig), ca subcontractor declarat, la licitația pentru loturile 1 și 3 din Brașov-Sighișoara.

După patru ani de procese, contractul a fost adjudecat anul trecut de Asocierea RailWorks, formată din Alstom Transport, Aktor, Arcada Company și Euroconstruct Trading ’98. Oferta Asocierii Brasig era mai scumpă cu 40 milioane de euro față de cea a Railworks.

Contracte pe calea ferată, pe Coridorul IV

linie ferată modernizatăThales a fost implicată în mai multe proiecte feroviare în România. Unul dintre acestea este “Reabilitarea liniei de cale ferată Frontiera – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan – European pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/oră: Tronsonul 2: Km 614 – Gurasada, subtronsonul 2a: Km 614 – Cap Y Bârzava şi 2b: Cap Y Bârzava-Cap Y Ilteu”.

Contractul este derulat de asocierea Astaldi SPA – FCC Construccion – Salcelf Construzioni Edili e Ferroviare SPA – Thales Systems România.

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole