Șeful Alstom: România are nevoie de o rețea de trenuri de 300 de kilometri la oră

2 iulie 2020

Actualul Coridor 4 feroviar, Constanța – București – Brașov – Sighișoara – Simeria – Curtici ar putea rămâne să deservească trafciul de marfă, pe noua rețea trenurile urmând să circule cu 300 de kilometri la oră.

România are nevoie de o rețea feroviară de mare viteză dedicată in special trenurilor de călători pe care să se poată circula cu viteze de până la 300 de kilometir la oră, a declarat joi Gabriel Stanciu, director general al Alstom România, Bulgaria și Republica Moldova.

In opinia sa o primă linie ar urma să fie spre Pitești iar apoi spre Sibiu. Relații importante de realizat in faze ulterioare ar mai fi Bucurelti – Craiova, Bucuresti Brăila Galați- Iași și o relație feroviară în nordul țării între Moldova și Ardeal.

Stanciu a afirmat că actualul Coridor IV a fost gândit ca un sprijin în special pentru traficul de marfă și că o astfel de rețea de mare viteză nu ar face concurență actualei rețele feroviare. Cu o viteză de 300 de kilometri la oră și circulând între centrele orașelor, trenurile ar putea face concurență traficului aerian în care aeroporturile sunt mai depărtate de orașe, iar procedurile mai consumatoare de timp. (D.C.)