sâmbătă, noiembrie 30, 2024
spot_img

Șefa Ford: Trenul de marfă are viteză medie mai mică decât prind eu cu bicicleta

Șefa Ford România, Josephine Payne, este nemulțumită de starea infrastructurii feroviare din România, cauză din care pierde bani compania și livrează cu întârziere mașinile către cumpărători.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

Nemulțumirea managerului a fost exprimată în cadrul unei emisiuni realizate de Pro TV dedicată subiectului infrastructurii feroviare. „Trenul cu care exportăm maşini are o viteză medie mai mică decât cea cu care eu merg pe bicicletă”. Şefa de la Ford este nemulţumită de starea infrastructurii feroviare şi de faptul că maşinile produse la Craiova nu reuşesc niciodată să ajungă la timp la clienţii din Europa.

„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”.

Uzina are propriul terminal feroviar unde sunt urcate pe tren, pentru export, an de an, peste 100.000 de maşini. Adică 70% din producţia totală. Ford spune că pierde zeci de milioane din cauza timpilor de transport pe care altfel i-ar învesti în fabrică. În vamă, trenurile de marfă spre Ungaria mai stau alte 9 ore pentru că România încă nu este în spaţiul Schengen, iar controlul vamal durează, informează Pro TV.

Curent, există proiecte de modernizare a legăturilor feroviare dinspre Craiova, dar acestea sunt în stare incipientă.

Transporturile lansează pachetul „Oltenia”

Pe partea feroviară, ”Pachetul Oltenia”, ministrul Transporturilor a cerut Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA să lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restricții și limitări de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie, care acum este de aproximativ trei ore și 30 de minute.

”Mai departe, de la Craiova la Caransebeș vom finaliza în acest an studiul de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar, urmând să licităm execuția lucrărilor. Este un proiect prin Connecting Europe Facility”, a mai scris în martie Cătălin Drulă.

Către Calafat, în toamna anului trecut, Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea celor 106 km dintre Calafat și Craiova, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ.

Conform estimarilor, lucrările ar dura cel putin trei ani și vor costa peste trei miliarde lei. În prezent, pe 108 km trenurile fac 200 de minute, iar pe podul către Vidin circula doar un tren de călători pe zi pe sens și câteva trenuri de marfă. Când lucrările vor fi terminate, viteza maximă ar trebui să fie 160 km/h, în timp ce acum este pe mici porțiuni 80 km/h. Citește ai multe aici despre viteza trenurilor de marfă din România. Află cu ce viteză mergeau trenurile de marfă în perioada interbelică în România.

IN THE SPOTLIGHT

ANALIZĂ Ce au promis PSD, PNL și USR pentru calea ferată în 2020 și ce s-a făcut

Programul de guvernare PSD, aidoma celor ale PNL și USR, promiteau înaintea alegerilor generale din 2020 lapte și miere pentru transportul feroviar. Între timp,...

Ultimele Articole