Experiența neplăcută a unui secretar de stat la Transporturi cu IR 1668 Iași-București

18 ianuarie 2021

Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Transporturi, a povestit luni experiența neplăcută pe care a avut-o cu prilejul unei călătorii cu trenul IR 1668 pe relația Iași-București.

”Experiență inedită cu trenul IR 1668 Iași-București!

Am avut oportunitatea și curiozitatea să testez vagonul de dormit din trenul de Iași spre București! Experiența este una inedită, dar cam deranjantă!

Aspecte pozitive:

  1. Vagonul este decent și bine deservit pentru asigurarea unei călătorii de noapte.
  2. Căldura a fost prezentă pe toată deplasarea, ce depășește, din păcate, 6 h și 40 minute!
  3. Așternuturile sunt curate și lumina în tren este prezentă și… funcțională (oau)!

Aspecte negative:

  1. Balansul continuu pe toate direcțiile (sus-jos, lateral și combinat). Te simți ca într-o mașină de spălat. Nu înțeleg cum poate fi considerat vagon de dormit din moment ce călătoria este o adevărată aventură de tip roller coaster!
  2. Insonorizare proastă! Se aud toate schimbările de macaz/cale și cadențarea îți <permite> să calculezi câte șine de tren sunt montate de la Iași la București!”, a scris demnitarul pe pagina sa de Facebook.

Secretar de stat la Transporturi: ”Voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată”

secretar de stat la TransporturiAdrian Covăsnianu spune că toate aspectele negative au o singură cauză, și anume lipsa investițiilor majore în calea de rulare și la structură. Viteza medie variază de la 50-70 km/h pe M 600 și peste 110 km/h pe linia reabilitată de la Ploiești-București.

”În perioada 2021-2026 avem o oportunitate de modernizare a căii de rulare numită PNRR: Planul Național de Redresare și Reziliență. În calitate de secretar de stat, voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată pentru a se asigura viteza proiectată inițial! Adițional, voi susține creșterea gradului de electrificare! M 600 (Magistrală feroviară importantă între România și Republica Moldova) trebuie electrificată pe relația Nicolina-Vaslui-Bârlad-Tecuci Nord!”, se mai arată în postare.

Viteza medie ar putea crește la 86 km/oră

Conform informațiilor oficiale de la CFR SA, citate de secretarul de stat, viteza medie, afectată de restricții și limitări, este de 69 km/oră. Potrivit specificațiilor pentru care au fost proiectate liniile ferate, viteza medie este/poate fi de 86 km/oră. La nivel de secții de circulație sunt linii de cale ferată care sunt proiectate la viteza de 120 km/oră. însă din cauza lipsei de investiții s-a ajuns în situația de a avea sute de restricții de viteză cu impact negativ asupra tîmpilor de parcurs. Mai exact, 391, scrie secretarul de stat.

”În anii ce urmează e nevoie de reducerea numerică a acestora pentru asigurarea unei viteze medii decente și a unei călătorii cât mai confortabile! Voi lucra alături de specialiștii din minister pentru a crește calitatea serviciilor feroviare!”, promite Covăsnianu în finalul postării.