joi, februarie 20, 2025
spot_img

Experiența neplăcută a unui secretar de stat la Transporturi cu IR 1668 Iași-București

Adrian Covăsnianu, secretar de stat la Transporturi, a povestit luni experiența neplăcută pe care a avut-o cu prilejul unei călătorii cu trenul IR 1668 pe relația Iași-București.

”Experiență inedită cu trenul IR 1668 Iași-București!

Am avut oportunitatea și curiozitatea să testez vagonul de dormit din trenul de Iași spre București! Experiența este una inedită, dar cam deranjantă!

Aspecte pozitive:

  1. Vagonul este decent și bine deservit pentru asigurarea unei călătorii de noapte.
  2. Căldura a fost prezentă pe toată deplasarea, ce depășește, din păcate, 6 h și 40 minute!
  3. Așternuturile sunt curate și lumina în tren este prezentă și… funcțională (oau)!

Aspecte negative:

  1. Balansul continuu pe toate direcțiile (sus-jos, lateral și combinat). Te simți ca într-o mașină de spălat. Nu înțeleg cum poate fi considerat vagon de dormit din moment ce călătoria este o adevărată aventură de tip roller coaster!
  2. Insonorizare proastă! Se aud toate schimbările de macaz/cale și cadențarea îți <permite> să calculezi câte șine de tren sunt montate de la Iași la București!”, a scris demnitarul pe pagina sa de Facebook.

Secretar de stat la Transporturi: ”Voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată”

secretar de stat la TransporturiAdrian Covăsnianu spune că toate aspectele negative au o singură cauză, și anume lipsa investițiilor majore în calea de rulare și la structură. Viteza medie variază de la 50-70 km/h pe M 600 și peste 110 km/h pe linia reabilitată de la Ploiești-București.

”În perioada 2021-2026 avem o oportunitate de modernizare a căii de rulare numită PNRR: Planul Național de Redresare și Reziliență. În calitate de secretar de stat, voi promova reînnoirea liniilor de cale ferată pentru a se asigura viteza proiectată inițial! Adițional, voi susține creșterea gradului de electrificare! M 600 (Magistrală feroviară importantă între România și Republica Moldova) trebuie electrificată pe relația Nicolina-Vaslui-Bârlad-Tecuci Nord!”, se mai arată în postare.

Viteza medie ar putea crește la 86 km/oră

Conform informațiilor oficiale de la CFR SA, citate de secretarul de stat, viteza medie, afectată de restricții și limitări, este de 69 km/oră. Potrivit specificațiilor pentru care au fost proiectate liniile ferate, viteza medie este/poate fi de 86 km/oră. La nivel de secții de circulație sunt linii de cale ferată care sunt proiectate la viteza de 120 km/oră. însă din cauza lipsei de investiții s-a ajuns în situația de a avea sute de restricții de viteză cu impact negativ asupra tîmpilor de parcurs. Mai exact, 391, scrie secretarul de stat.

”În anii ce urmează e nevoie de reducerea numerică a acestora pentru asigurarea unei viteze medii decente și a unei călătorii cât mai confortabile! Voi lucra alături de specialiștii din minister pentru a crește calitatea serviciilor feroviare!”, promite Covăsnianu în finalul postării.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole