A început montarea ultimului tablier al podului Grădiștea de pe secția de circulație 102 București-Giurgiu, închisă din 2005.
”Pe șantierul podului de cale ferată peste râul Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală:
– a început montarea ultimului tablier metalic al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005;
– în total, au fost 5 elemente de tablierului metalic, care cântăresc aproximativ 280 tone fiecare;
– la construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit <slab track> – o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România;
– lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri.
Redeschiderea acestei linii feroviare va avea loc în câteva luni și va contribui și la introducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul județelor Giurgiu și Ilfov.
Acest proiect de reabilitare și reconstruire a podului peste Argeș a constituit una dintre prioritățile noastre, încă din 2020, de când am deblocat acest proiect, iar apoi, în luna decembrie a aceluiași an, am semnat contractul de proiectare și execuție. Îi mulțumesc colegului meu secretar de stat, Ionuț Săvoiu, pentru buna coordonare, dar și autorităților locale din Ilfov și Giurgiu pentru susținere!”, a scris pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu.
Primul tablier al podului Grădiștea, din totalul de cinci, a fost montat la mijlocul lunii ianuarie, așa cum a scris atunci Club Feroviar.
Vechiul pod s-a prăbușit în august 2005
Vechiul pod de la Grădiștea, construit pe vremea regelui Carol I, pe prima linie ferată din România de atunci, s-a prăbușit pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al Transporturilor al ceferistului Gheorghe Dobre.
Licitația pentru lucrările de construcție a fost lansată în august 2019, când ministru era Răzvan Cuc, iar la finele anului 2020, în mandatul lui Lucian Bode la Ministerul Transporturilor și al lui Ludovic Orban la Palatul Victoria, s-a semnat contractul de proiectare și execuție, cu Porr Construct. Trebuie menționat faptul că Lucian Bode era ministru atunci, însă a lipsit de la ceremonia de semnare a contractului, fiind prezent însă premierul Ludovic Orban.