vineri, februarie 16, 2024
spot_img

FOTO Se lucrează la liniile de tramvai pe Pasajul Grant și la consolidarea stâlpilor

Constructorul lucrează la liniile de tramvai pe Pasajul Grant și la consolidarea stâlpilor de susținere a acestuia.

”Continuă lucrările de reabilitare la Podul Grant. Constructorii armează, cofrează și betonează cuva de tramvai. Totodată, se lucrează la consolidarea stâlpilor pasajului și la partea de infrastructură. Echipele de constructori vor lucra și în perioada următoare, când se anunță temperaturi extrem de scăzute”, a scris luni, pe pagina sa de Facebook, primarul general Nicușor Dan.



Linia de tramvai pe Pasajul Grant, folosită alternativ

Circulația pe Pasajul Grant a fost închisă de pe 13 octombrie 2023 pe sensul dinspre Calea Crângași către Strada Turda. Tramvaiele de pe linia 41 circulă alternativ, pe un singur fir, pe lungimea podului, restul traseului nefiind afectat de lucrări.

Primăria Capitalei a început reparațiile Pasajului Grant în 2019, în mandatul de primar general al Gabrielei Firea, dar lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, din cauza dezastrului financiar în care se afla Municipalitatea.

În septembrie 2019, Firea se lăuda că a fost reluată circulația tramvaielor pe pod și s-a și fotografiat călătorind cu unul dintre acestea. La începutul lunii ianuarie 2020, edilul de la acea vreme susținea că lucrările de consolidare la Pasajul Grant vor fi finalizate în primăvara acelui an. Apoi, aceeași Gabriela Firea a susținut că lucrările sunt gata, deși consolidarea se făcuse doar în proporție de 33%.

Primăria Capitalei a reluat în luna august lucrările de consolidare a Podului Grant, după trei ani de pauză.

Termenul de finalizare este 24 de luni, iar investiția este de 65 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 13 milioane de euro. Licitația organizată de Administrația Străzilor pentru consolidarea Pasajului Grant a fost atribuită către compania Bog’art, având ca subcontractanți Omnia Via Signa SRL, Via Design SRL, Mari-Vila Com, Freyrom și Studio Corona SRL Civil Engineering, iar ca terț Alpenside, potrivit datelor din SEAP.

Lucrările au început cu o amânare, la solicitarea CFR SA

Lucrările la pasaj au fost reluate cu întârziere, la solicitarea Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, după cum a scris Club Feroviar la finele lunii octombrie.

”Încă din luna mai au fost întâlniri cu CFR-ul, la care a participat inclusiv constructorul. Cei de la CFR (CNCF CFR SA – n.red.) ne-au recomandat să facem aceste lucrări după 15 septembrie, în momentul în care trenurile către mare nu vor mai circula (după încheierea programului Trenurile Soarelui – n.red.). Și în momentul de față noi intervenim sub pod numai pe timp de noapte, în anumite intervale orare. Acum putem interveni noaptea mai multe ore, fără a afecta traficul feroviar. La momentul respectiv (în vară – n.red.) dacă se intervenea, se putea lucra doar două ore pe noapte”, a explicat la vremea respectivă directorul Administrației Străzilor, Marian Bârgău, la solicitarea Club Feroviar.

Pasajul fiind peste calea ferată, nu se poate lucra la partea de sub pasaj cu liniile de contact sub tensiune, ceea ce afectează circulația trenurilor, a explicat el.

Ultimele Articole