Se închide Pasajul Grant din Capitală, de pe 15 octombrie și până în primăvară, pentru continuarea lucrărilor de consolidare care au fost abandonate de fostul primar general Gabriela Firea în 2020.
Închiderea pasajului se va face pe sensul dinspre Crângași către strada Turda, a anunțat pentru Radio România Actualități directorul Administrației Străzilor București. Contractul de consolidare, în valoare de 54.368.274,04 lei (echivalentul a aproape 11 milioane de euro) a fost semnat anul acesta cu compania Bog’Art, potrivit anunțului din SEAP.
Se închide Pasajul Grant. Tramvaiele vor circula intermitent
Peste două săptămâni, se reiau reparațiile la viaductul pasajului care traversează liniile de cale ferată de la intrarea în Gara de Nord, iar circulația rutieră va fi permisă doar pe sensul deja reparat Turda-Crângași.
Pe pasaj, tramvaiele de pe linia 41, una dintre cele mai aglomerate din București, va circula în sistem pendulă, cu macaz, pe o singură linie, în ambele direcții. Șoferii vor fi deviați pe Calea Giulești și pe Pasajul Basarab, două artere oricum foarte aglomerate.
Lucrările de consolidare, abandonate de Gabriela Firea
Primăria Capitalei a început reparațiile Podului Grant în 2019, în mandatul de primar general al Gabrielei Firea, dar lucrările au fost suspendate în 2020, la doar 33% execuție, din cauza dezastrului financiar în care se afla Municipalitatea.
În septembrie 2019, Firea se lăuda că a fost reluată circulația tramvaielor pe pod și s-a și fotografiat călătorind cu unul dintre acestea. La începutul lunii ianuarie 2020. Edilul de la acea vreme susținea că lucrările de consolidare la Pasajul Grant vor fi finalizate în primăvara acelui an. Apoi, aceeași Gabriela Firea a susținut că lucrările sunt gata, deși consolidarea se făcuse doar în proporție de 33%.
”Una dintre liniile de tramvai e făcută, mai este una de făcut. Lucrările se fac dinspre Crângași spre Turda, acest sens va fi refăcut, tramvaiul va circula alternativ pe cealaltă linie. Dacă mașinile vor circula alternativ pe pod sau se va închide traficul, se discută în Comisia de Circulație. CFR ne-a spus să nu lucrăm la tronsonul principal al podului până la 1 octombrie, că e trafic mare către mare”, spunea primarul general Nicușor Dan la începutul lunii august.
Primăria Capitalei a finalizat recent de expertizat toate cele 28 de pasaje aflate în administrare, iar concluzia este că doar trei sunt în stare satisfăcătoare, la trei trebuie intervenit de urgență, iar restul sunt în stare nesatisfăcătoare. ”Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare. Lucrările pentru cele două pasaje sunt estimate la 50 de milioane de lei fiecare, pentru Podul Băneasa undeva la 20 de milioane de lei”, a explicat primarul general.