Scrisoarea de Trăsură Electronică, extinsă de GFR către toți marii jucători din domeniul petrolier

Scrisoarea de Trăsură Electronică a fost extinsă de Grup Feroviar Român către toți marii jucători din domeniul produselor petroliere. Serviciul este unic în Europa de Sud-Est și se încadrează într-un efort amplu de digitalizare operaţională şi comercială.

Scrisoarea de Trăsură Electronică
Amedeo Neculcea, director general adjunct al GFR

GFR a anunţat luni emiterea primelor Scrisori de Trăsură Electronică pentru transporturile feroviare derulate pentru OMV Petrom, marcând astfel extinderea acestui serviciu către toți marii jucători din domeniul produselor petroliere.

GFR este singura companie din România și unul dintre puținii operatori din Europa de Sud Est care au implementat acest serviciu, în cadrul unui proiect amplu de digitalizare. Până în prezent, soluția Scrisorii de Trăsură Electronică (STE) a înlocuit circa 70% din contractele de transport în trafic local în format pe hârtie, cu beneficii vizibile la nivel de eficientizare, transparență și impact asupra mediului.

„Aplicația STE este un instrument online de editare, gestionare și urmărire a transporturilor pe care le efectuăm pentru partenerii și clienții noștri”, a declarat Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român și coordonatorul acestui proiect. „Platforma web dedicată clienților (E-CLIENT GFR) din care STE face parte, asigură o comunicare eficientă, în timp real între GFR și clienții săi cu privire la statusul comenzilor de asigurare a vagoanelor goale, al expedițiilor, al oricăror vagoane aflate în parcul nostru și, în curând, al facturilor emise de GFR. Totodată, asigură un management flexibil al documentelor ce guvernează relația comercială operativă (scrisori de trăsură, dispoziții ulterioare, avize de împiedicare la transport, liste de predare-primire, s.a.a.) și emiterea de rapoarte diverse. Este, fără îndoială, un sistem valoros, care simplifică foarte mult eforturile depuse pentru gestionarea relaţiilor contractuale. Ne bucurăm că partenerii noștri de la OMV Petrom au validat rezultatele pe care le-am obţinut până acum, luând decizia de a înlocui vechiul sistem cu această soluție performantă”, a adăugat el.

Scrisoarea de Trăsură Electronică, mult mai eficientă decât varianta pe hârtie

GFR realizează lunar peste 7.000 de transporturi și emite același număr de scrisori de trăsură, dintre care peste 2.800 la nivel local. Din totalul lunar al scrisorilor de trăsură, 40% reprezintă scrisori locale generate de GFR, 16% sunt scrisori internaţionale generate de GFR, iar 44% sunt scrisori internaţionale generate de alţi operatori.

În varianta tradiţională, emiterea scrisorilor de trăsură implică un consum substanţial de resurse (câte 12 pagini printate pentru fiecare expediţie, completarea manuală de formulare tipărite pe imprimante atipice, cu costuri mai mari decât în cazul imprimantelor uzuale). Transferul acestor operațiuni într-un sistem informatic reduce considerabil impactul de mediu, dar și riscul erorilor umane și al întârzierilor.

GFR dedică în mod constant resurse umane şi financiare pentru proiecte de inovaţie şi tehnologie, căutând să le ofere clienţilor săi o experienţă adaptată la cerințele pieței, prin platforme integrate și ușor de folosit.

Operatorul a dezvoltat și implementat până în prezent 17 aplicații informatice. Alte zece aplicații sau module se află în acest moment în diferite etape de dezvoltare. O mare parte dintre aceste soluții vizează simplificarea și eficientizarea activităților din plan operațional, respectiv comercial – soluții informatice care modelează procese precum comandarea vagoanelor goale, utilizarea scrisorilor de trăsura în format electronic, monitorizarea expedițiilor, accesul la diverse nomenclatoare, furnizarea automată de rapoarte etc.