Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu s-a ținut de promisiunea făcută Club Feroviar: toate trenurile care circulă pe Magistrala 700, pe relația București-Urziceni și retur, vor opri la PO Otopeni Nord.
Aceasta este cea mai modernă stație feroviară din județul Ilfov, după cea de la Aeroportul Henri Coandă.
La mijlocul lunii noiembrie, Club Feroviar i-a semnalat oficialului de la Transporturi că la Otopeni Nord nu opresc decât patru perechi de trenuri pe zi. Asta în condițiile în care pe aici trec zilnic șapte perechi de trenuri pe relația București Nord-Urziceni. „Am semnalat această problemă și puteți să o considerați în curs de rezolvare”, ne-a răspuns Scrioșteanu atunci. Numai că de la intrarea în vigoare a noului Mers al Trenurilor 2023-2024, duminică, situația a rămas neschimbată, fapt pentru care în urmă cu două zile l-am criticat pe secretarul de stat.
Încă cinci trenuri vor opri la PO Otopeni Nord
Azi, Ionel Scrioșteanu a revenit și ne-a informat că de la data de 18 decembrie (lunea viitoare) toate trenurile de pe Magistrala 700, operate de SNTFC CFR Călători, vor opri la Otopeni Nord. În plus față de cele care opresc deja aici, vor opri și următoarele trenuri:
- R 7039 Bucureşti Nord-Urziceni
- R 8121 Bucureşti Nord-Slobozia Veche
- R 8122 Slobozia Veche-București Nord
- R 8123 Bucureşti Nord-Slobozia Veche
- R 8124 Slobozia Veche-Bucureşti Nord.
Stația feroviară, care a fost construită în cadrul proiectului de dublare a căii ferate Mogoșoaia-Balotești, are dotări demne de secolul 21 din Uniunea Europeană: două europeroane, un lift și două scări rulante. Din păcate, acestea din urmă nu mai funcționează încă din vară, iar oficialii SRCF București nu au făcut nimic până acum pentru a le repara.