spot_img
sâmbătă, octombrie 16, 2021
spot_img

Amedeo Neculcea, GFR: În 2020 școlile s-au închis, însă noi am deschis școli de mecanici de locomotivă

Grup Feroviar Român a deschis școli de mecanici de locomotivă, într-o perioadă în care celelalte școli se închideau, a declarat Amedeo Neculcea, director general adjunct al GFR.

școli de mecanici de locomotivă

GFR, companie fanion a grupului Grampet, este cel mai mare operator feroviar privat din România, deţinând o cotă de piaţă de aproximativ 30% şi o poziţie strategică în industrii cheie, precum cea petrolieră, acolo unde este lider de piaţă, dar și în domeniul materialelor de construcţii și cel al transportului de produse agricole.

Într-un interviu acordat Intermodal&Logistics, Amedeo Neculcea a vorbit despre provocările anului trecut și cele din prima jumătate a acestui an din perspectiva unui operator feroviar care operează zilnic în jur de 100 de trenuri de marfă, cu mii de vagoane și sute de angajaţi, cum arată viitorul transportului feroviar de marfă, soluţii de pregătire a personalului în acest sector și planuri de investiţii.

Pandemia a afectat negativ GFR prin prisma scăderii numărului de angajaţi. ”O parte dintre mecanicii de tren pensionari, care erau reangajaţi, au decis să nu își pună în pericol sănătatea și au renunţat la locurile de muncă. În acea perioadă nu s-a perceput un recul al activităţii din acest motiv, dar anul acesta, pe măsură ce traficul revine la normal, ne confruntăm cu dificultăţile fenomenului respectiv”, a declarat Amedeo Neculcea.



GFR a deschis școli de mecanici de locomotivă. Pregătirea teoretică s-a făcut online

Conducerea operatorului feroviar nu a stat cu mâinile-n sân și a investit în formarea profesională, pentru a compensa lipsa de personal.

”În 2020 școlile s-au închis, însă noi am reușit să deschidem… școli de mecanici. Cu ajutorul CENAFER am găsit o soluţie pentru a face pregătirea teoretică a mecanicilor de locomotive online, capacitatea de calificare teoretică crescând substanţial. Astfel, dacă în anii anteriori reușeam să pregătim maximum 40 de mecanici într-un an, în 2021 reușim să finalizăm calificarea a 140 de mecanici. Acum ne străduim să îi integrăm în activitate. Până vor ajunge la maturitate profesională și vor deveni mecanici în conducere simplificată, în doi ani și jumătate sau trei ani, trebuie trecuţi prin diferite etape de formare, alături de personal de training specializat. Aici va fi provocarea noastră în următoarea perioadă”, a mai spus directorul general adjunct al GFR. (A.B.)

RECOMANDĂRI

Ultimele Articole