spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

VIDEO Ce ”uită” Dan Cristian Popescu când spune că vrea scoaterea gardurilor separatoare de la liniile de tramvai

Viceprimarul Sectorului 2, liberalul Dan Cristian Popescu, îl susține pe șeful său de partid, Ludovic Orban, în demersul privind scoaterea gardurilor separatoare de la liniile de tramvai. Scurta declarație a politicianului este însă plină de inadvertențe.

Adrian Bărbulescu

scoaterea gardurilor separatoare

Dan Cristian Popescu a prezentat, într-un interviu acordat DC News, care sunt soluţiile pe care le vede el pentru decongestionarea traficului de pe șoselele Ştefan cel Mare şi Mihai Bravu. Viceprimarul Sectorului 2 a spus că gardurile montate pentru delimitarea liniei de tramvai ar trebui desfiinţate.

„Gardurile trebuie date jos pentru că nu ai o frecvenţă destul de mare a tramvaielor. Dacă ai avea tramvaie la două minute, ar avea sens gardurile, pentru că protejezi o cale de acces care-ţi transportă o masă mare de oameni. Dar dacă ai tramvai la un sfert de oră, nu au sens gardurile, pentru că tu ţii o bandă blocată, goală de cele mai multe ori şi alăturat ai două benzi blocate de autoturisme, a treia fiind blocată de maşinile parcate”, a explicat viceprimarul Dan Cristian Popescu.

Politicianul nu cunoaște frecvența tramvaielor

În doar două fraze, cât măsoară declarația politicianului, apar mai multe inadvertențe. În primul rând, pe șoselele Ștefan cel Mare și Mihai Bravu intervalul de succedare a tramvaielor nu este de un sfert de oră decât după ora 21,00, când, oricum, și traficul rutier este mult mai lejer. Potrivit informațiilor publice ale STB, tramvaiele liniilor 1 și 10 circulă, la orele de vârf, la intervale de 5-6 minute (11 tramvaie pe oră).

De la Piața Iancului și până la Pasajul Victoria, pe aceleași linii separate cu garduri de parte carosabilă circulă și tramvaiele liniei 46 (două pe oră). În consecință, frecvența tramvaielor la orele de vârf este mai mare – 13 tramvaie pe oră, adică intervale de succedare mai mici de cinci minute.

Primăria Sectorului 2 poate ridica mașinile parcate neregulamentar. Dar nu o face

O a doua inadvertență, prin omisiune, este ce referitoare la prima bandă care este ”blocată de maşinile parcate”. Potrivit prevederilor legale în vigoare, primăriile de sector au posibilitatea de a ridica autoturismele parcate neregulamentar. Nimeni nu a împiedicat Primăria Sectorului 2, pe teritoriul căreia se află cea mai mare parte a șoselelor Ștefan cel Mare și Mihai Bravu, să ridice aceste mașini parcate și să-i amendeze pe șoferi, prin Poliția Locală.

Asta pentru că pe laturile șoselelor menționate au fost amenajate parcări atunci când au fost modernizate (pe vremea când primar general era Adriean Videanu), iar staționarea pe prima bandă este interzisă, fiind instalate indicatoare rutiere în acest sens. Aceeași situație, cu prima bandă blocată de autoturisme parcate neregulamentar, se poate observa și pe Șoseaua Pantelimon, tot în Sectorul 2.

În al treilea rând, este vorba tot de o omisiune. Viceprimarul Sectorului 2 nu a pomenit nimic despre faptul că liniile de tramvai sunt utilizate și de autospecialele Pompierilor sau Ambulanței. Cum calea de rulare este separată cu garduri, ele se pot deplasa cu viteză și se pot salva vieți.

Și nu în ultimul rând, la Primăria Capitalei este în derulare o licitație (ce-i drept contestată, dar și acest lucru se va tranșa în cele din urmă) pentru achiziția a 100 de tramvaie noi. Ele sunt destinate să circule tocmai pe liniile modernizate, delimitate cu garduri, pentru că altfel vom avea tramvaie noi care vor sta blocate în trafic.

Scoaterea gardurilor separatoare de la liniile de tramvai, ideea lui Ludovic Orban

Scoaterea gardurilor separatoare nu este ideea lui Dan Cristian Popescu. Ea a fost pusă pe tapet pentru prima oară la începutul lunii trecute, de președintele PNL, Ludovic Orban.

„În Bucureşti s-au dat vouchere pentru biciclete, fără să se facă piste pentru biciclete. În Bucureşti mobilitatea urbană, transportul alternativ bat pasul pe loc, deşi există strategii, au existat resurse pentru aceste programe şi proiecte care sunt fundamentale. Ca să ieşi cu bicicleta în Bucureşti, trebuie să recunoaştem, e o adevărată aventură. Ca să îţi permiţi să te deplasezi cu alte mijloace de transport este o adevărată aventură. Promisiunea benzilor dedicate pentru transportul public şi pentru transportul alternativ a rămas pe hârtie. În loc să apară aceste benzi dedicate pe marile bulevarde, au apărut gardurile care delimitează zona de circulaţie pentru mijloace auto de tramvaie, care nu au făcut altceva decât să încurce şi mai rău circulaţia în Bucureşti. Vă spun de acum: trebuie să dăm jos aceste garduri, care au fost o bătaie de joc la adresa oricărui plan de circulaţie şi de trafic pentru Bucureşti”, a spus Orban, în cadrul conferinţei de alegeri a PNL Bucureşti.

Ultimele Articole