spot_img
vineri, septembrie 30, 2022
spot_img

Scandalul sindical de la Constanța continuă epistolar. Pe ce s-au dus banii din cotizații

Scandalul sindical de la Constanța, legat de modul în care au fost cheltuiți banii din cotizațiile plătite de ceferiști, continuă în modul epistolar.

După acuzațiile a doi lideri sindicali de la malul mării, președintele Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Feroviare M/C Constanța, Stelian Chirobocea, a dat publicității o replică, prin intermediul unei scrisori adresate membrilor de sindicat.

Club Feroviar face o sinteză a acestei epistole, cu mențiunea că textul integral poate fi consultat dând click pe linkul următor:

SKMBT_C45422081114580

Scandalul sindical de la Constanța, stârnit de doi lideri ”rebeli”

Publicația noastră a prezentat în urmă cu două zile o ”informare” prin care se aduc acuze conducerii UTSFMC Constanța, cu precădere lui Stelian Chirobocea, document care era semnat de prim-vicepreședintele uniunii, Viorel Ciobică, și de vicepreședinele pentru Infrastructură, Iulian Chila.

CITEȘTE și Scandal sindical feroviar la malul mării, pe motorină, maieuri și o cămășă de noapte

Cei doi sunt președinți ai Sindicatului Liber M/C Constanta Oraș, respectiv al Sindicatului CFR Tomis-Constanța și au fost suspendați din funcțiile pe care le dețineau la uniunea teritorială în cadrul unei ședințe care a avut loc la data de 28 iunie 2022, pentru că nu și-au plătit cotizațiile. Însă cei doi lideri sindicali susțin că, de fapt, au fost suspendați pentru că au cerut verificarea cheltuielilor făcute din banii membrilor de către președintele Stelian Chirobocea.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Stelian Chirobocea spune că banii au fost cheltuiți legal

Nu vom mai reveni asupra celor spuse anterior de Stelian Chirobocea și pe care le-am prezentat în articolul de marți. Vom prezenta doar elementele din scrisoarea semnată de el care nu au fost amintite în articolul respectiv.

În primul rând, președintele UTSFMC Constanța explică faptul că cei doi contestatari au fost suspendați pentru că nu au mai virat către Uniune cotizațiile organizațiilor pe care le reprezintă încă din luna luna aprilie 2022. Astfel, a fost aplicat Statutul UTSFMC, care prevede suspendarea după neplata timp de trei luni a cotizației, susține Chirobocea.

Referitor la situația financiară aferentă ultimilor patru ani, președintele UTSFMC spune că a pus la dispoziția Comisiei de Cenzori toate documentele necesare (extrase de cont bancar, facturi fiscale, bonuri fiscale etc) spre a fi analizate pentru întocmirea documentației și raportul Comisiei de Cenzori. „În urma documentației și a raportului întocmit de Comisia de Cenzori, acestea au fost puse la dispoziția expertului contabil în vederea încheierii exercițiului bugetar și depunerea lor la ANAF. După validarea exercițiului bugetar de către ANAF (nu au fost constatate neconcordante sau deficiențe în exercițiul bugetar), președintele a prezentat membrilor Comitetului Director întreg exercițiul bugetar pentru fiecare an, neexistând vreo observație sau contestație”, se arată în scrisoare.

Tot aici se precizează faptul că toate evidențele financiar-contabile pe ultimii patru ani au fost în posesia ex-secretarului UTSFMC Constanța Dorina Iancu și a ex-prim-vicepreședintelui Viorel Ciobică (acesta din urmă fiind, după cum am arătat mai sus, unul dintre contestatarii lui Stelian Chirobocea).

Cei doi ”răzvrătiți” au mai reclamat faptul că au solicitat în mod repetat convocarea unei ședințe de Comitet Director.” (…) de la ședința din luna martie 2022 până la ședința din luna iunie 2022 s-au succedat o serie de evenimente și acțiuni: protest BNS la București, sărbători Pascale, deplasări în teren la solicitarea membrilor UTSFMC Constanța, prezență fizică la negociere CCM la București la CNCFR SA și CFR Marfă SA, concedii de odihnă, programul în tură, astfel cu corelarea programelor membrilor Comitetului Director, ședința a putut fi posibilă în luna iunie 2022”, spune Chirobocea.

Liderii sindicali feroviari se duc la București cu mașina, nu cu trenul

În ceea ce privește fondul problemei, adică modul cum au fost cheltuiți banii din cotizații, mai ales pe deplasările cu mașina ale membrilor Comitetului Director, Stelian Chirobocea susține: „Sumele aproximative trecute în informare, cu o medie lunară de 490 lei combustibil și 410 lei protocol, reprezintă sumele cheltuite de către membrii organismelor de conducere în cadrul acțiunilor întreprinse în interesul membrilor UTSFMC Constanța (deplasări la ședințele desfășurate de organizațiilor sindicale la care UTSFMC Constanța este afiliată, deplasări în cadrul negocierilor CCM pentru cele trei companii Infrastructură, Călători, Marfă și alte cheltuieli de funcționare a UTSFMC Constanța). Menționam că sumele cheltuite pe combustibil au fost influențate pe luni, în funcție de deplasările din teritoriu ale întregului Comitet Director, precum și de creșterea graduală a prețului combustibilului”.

Ce nu explică semnatarul aceste scrisori este de ce aceste deplasări au fost făcute cu mașina, și nu cu trenul, mai ales că este vorba de o organizație sindicală feroviară. În plus, pentru deplasările la București, Magistrala 800 este modernizată pentru circulația cu viteze de până la 160 km/oră, iar sediile centrale companiilor feroviare de stat sunt în proximitatea Gării de Nord din Capitală.

Ultimele Articole