joi, aprilie 18, 2024
spot_img

Scandal sindical feroviar la malul mării, pe motorină, maieuri și o cămășă de noapte

Pe litoral a izbucnit un mare scandal sindical feroviar. Două grupări de lideri sindicali își aduc acuze reciproce, legate de consumul de motorină, care ar fi prea mare, și de achiziționarea din cotizațiile membrilor a unor maieuri și a unei cămăși de noapte pentru femei.

Club Feroviar a intrat în posesia unei ”informări” făcute către membri de doi lideri sindicali prin care se aduc grave acuze actualei conduceri a Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Feroviare Mișcare Comercial (UTSFMC) Constanța. Epistola va fi analizată în cadrul unei ședințe care a fost convocată pentru mâine, miercuri, 10 august, și în urma căreia s-ar putea decide acționarea în instanță a detractorilor.

Noi nu vom mai aștepta până mâine și vă prezentăm acum, în exclusivitate, ce susține fiecare parte implicată în acest scandal.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


Scandal sindical feroviar pe litoral. Epistola trimisă de doi lideri suspendați

scandal sindical feroviar”Informarea” de patru pagini A4 prin care se aduc acuze conducerii UTSFMC Constanța, cu precădere lui Stelian Chirobocea, este semnată de prim-vicepreședintele uniunii, Viorel Ciobică, și de vicepreședinele pentru Infrastructură, Iulian Chila.

Cei doi sunt președinți ai Sindicatului Liber M/C Constanta Oraș, respectiv al Sindicatului CFR Tomis-Constanța și au fost suspendați din funcțiile pe care le dețineau la uniunea teritorială în cadrul unei ședințe care a avut loc la data de 28 iunie 2022, pentru că nu și-au plătit cotizațiile.  Însă cei doi lideri sindicali susțin că, de fapt, au fost suspendați pentru că au cerut verificarea cheltuielilor făcute din banii membrilor de către președintele Stelian Chirobocea.

„Motivul suspendării noastre din funcțiile deținute în UTSFMC a fost acela că sindicatele conduse de către noi au refuzat să mai achite cotizația lunară la UTSFMC Constanța. Motivul refuzului plății cotizației a fost acela că președintele UTSFMC Constanța, dl Chirobocea Stelian, a refuzat în mod repetat să prezinte situația financiară a Uniunii pe ultimii 4 ani și jumătate, deși i s-a solicitat verbal în ședințele Comitetului Director de către domnii Ciobică Viorel, Chila Iulian și dna Iancu Dorina. S-a solicitat acest raport deoarece s-a considerat că banii din cotizațiile din ultimii 4 ani și jumătate au fost cheltuiți de către președintele UTSFMC fară o justificare legală”, se arată în documentul obținut de Club Feroviar.

Acuze pe tema consumului de motorină și a banilor de protocol

Tot aici se detaliază și sumele care, spun semnatarii, ar fi fost cheltuite nejustificat: 5.300 de lei pe motorină sau benzină și 2.600 de lei pe protocol în cursul anului 2018, 6.200 de lei pentru combustibil și 4.000 de lei pe protocol în 2019, 7.000 de lei pe carburant și 8.400 de lei pe protocol în 2020 și 5.500 de lei pe combustibil auto și 4.900 de lei pe protocol anul trecut.

„Arătăm că dl Chirobocea Stelian care, datorită faptului că are funcția de președinte al UTSFMC Constanța este scos din producție, are mașină de serviciu și are bonuri de benzină de la CN CFR SA Sucursala Regională Constanța în valoare de 700 de lei lunar, a considerat că suma destinată combustibilului nu este de ajuns și a hotărât singur să se folosească de fondul Uniunii alimentându-și mașina de serviciu și mașina proprietate personală, fară să justifice care a fost scopul folosirii combustibilului în interesul Uniunii, neexistând ordinele de deplasare justificative”, se arată în misivă.

Scandal sindical feroviar. Cămașă de noapte, cumpărată din cotizațiile ceferiștilor constănțeni

În ”informarea” trimisă membrilor de sindicat, cei doi lideri protestatari susțin că și sumele destinate protocolului au fost cheltuite în mod ilegal și discreționar: ”(…) pentru cheltuirea sumelor destinate protocolului, sume în care se regăsesc echipament sportiv, cămașă de noapte pentru femei, aprovizionare de la Lidl Fetești, mese festive în compania anumitor persoane la diferite restaurante prin Fetești, Năvodari, Eforie Nord, Olimp etc. Sumele astfel cheltuite se ridică aproximativ la o valoare de 44.000 de lei (440 milioane de lei vechi)”.

Stelian Chirobocea neagă toate acuzațiile și amenință cu tribunalul

Contactat de Club Feroviar, Stelian Chirobocea a negat toate acuzațiile ce i se aduc și a ținut să precizeze că se gândește foarte serios să meargă în instanță și să depună plângere pentru calomnie și defăimare. Potrivit președintelui UTSFMC, totul ar porni de la ”un fost lider sindical care, cu sprijin politic – a lipit afișe la PSD – a ajuns șef divizie trafic” și care ”a format un grup de interese ce are ca unic scop să mă înlăture de la conducerea Uniunii”.

Chirobocea spune că, de patru ani, de când se află la conducerea structurii sindicale de la malul mării, toate cheltuielile sunt verificate de către un expert contabil, care anual depune bilanțurile la ANAF. Potrivit liderului sindical, cheltuielile cu combustibilul nu ar fi mari, în condițiile în care alte structuri sindicale teritoriale alocă pentru carburant și peste 10.000 de lei pe lună.

„Banii nu s-au folosit doar pentru deplasările mele, ci pentru cele ale tuturor membrilor Comitetului Director. De exemplu, am avut o ședință a federației la nivel central, care s-a ținut la Gura Humorului și am hotărât să plecăm toți cu mașinile, grupați, nu fiecare într-o mașină. Apoi, am avut un vicepreședinte de la Călători (CFR Călători – n.red.) căruia în timpul pandemiei i-a fost frică să se urce în tren, pentru a nu se infecta, și se ducea la București cu mașina”, a spus liderul sindical. Întrebat de ce la Gura Humorului liderii sindicali nu au mers cu trenul, fiind ceferiști, el a răspuns că erau legăturile proaste și că mulți colegi lucrau în ture, ceea ce a făcut ca deplasarea cu mașina să fie mai convenabilă.

Cum a ajuns cămașa de noapte pe bonul de la Kaufland

Stelian Chirobocea a ținut să lămurească și problema echipamentului sportiv și a cămășii de noapte pentru femei, ridicată de detractorii săi în epistola menționată: „Echipamentul sportiv a fost pentru ceferiști de-ai noștri, care aveau activități sportive, jucau fotbal. A fost vorba doar de zece maieuri și o minge, care au costat 200-300 de lei. În ceea ce privește cămașa de noapte, lucrurile au sta în felul următor: Noi făceam aprovizionarea de la Kaufland, cu o apă, un suc, cu niște cafea pentru ședințele noastre. Doamna vicepreședinte de la Marfă a văzut o cămașă de noapte de 20 de lei, pe care a vrut s-o cumpere din banii ei, însă vânzătoarea nu a fost atentă și a pus-o la grămadă, pe același bon, de 200 de lei în total”.

Rămâne de văzut dacă ședința sindicală de mâine va liniști apele pe litoral sau, din contră, furtuna pe mare se va înteți.

IN THE SPOTLIGHT

ARIC susține de 25 de ani rolul inginerilor consultanți

  Asociație profesională nonguvernamentală, apolitică și nonprofit, Asociația Română a Inginerilor Consultanți (ARIC), grupează companii și specialiști din domeniul proiectării și consultanței inginerești. Înființată în anul...

Ultimele Articole