duminică, septembrie 8, 2024
spot_img

Scandal pe calea ferată la Brăila. Cine mută stâlpii de electrificare de pe Magistrala 700?

Un scandal pe calea ferată la Brăila a izbucnit în ultima perioadă, mărul discordiei fiind cine va muta stâlpii de electrificare de pe Magistrala 700.

O nouă dispută între constructorul italian WeBuild al podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere blochează de ceva vreme o componentă importantă a podului – pasajul peste Magistrala feroviară 700, în zonă linie dublă electrificată.

Pasajul peste calea ferată, parte componentă a mega-proiectului – amplasat în zona unde, practic, va începe urcarea pe pod – a fost finalizat de mult timp, însă doar parțial. Practic, mai lipsește doar montarea tablierului sub care vor trece trenurile. Tablierul este depozitat lângă pilonii pasajului de ceva vreme, iar porțiunea respectivă de șantier este blocată, inclusiv traficul rutier în zonă.

Potrivit informațiilor publicate de site-ul de DeBraila.ro, italienii de la WeBuild au construit pasajul, deși știa că este necesară mutarea stâlpilor de electrificare care s-ar apropia milimetric de tablierul suspendat atunci când va fi amplasat.



Scandal pe calea ferată la Brăila. Italienii voiau ca statul român să mute stâlpii

WeBuild a vrut ca stâlpii de electrificare să fie mutați pe cheltuiala statului român. Însă relocarea stâlpilor ar trebui făcută de WeBuild, susține CNCF CFR SA.

“Autorizația nr. 266 din 13.07.2022, emisă de SRCF Galați, prevede că lucrările de demontare și relocare a stâlpilor care susțin linia de contact, în zona aferentă construirii pasajului rutier superior, să fie realizată de constructor”, a transmis Sucursala Regională CF Galați la solicitarea DeBraila.ro.

Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat că au existat discuții cu reprezentanții WeBuild pe această temă înainte de începerea lucrărilor la pasaj. Mai mult decât atât, abia acum italienii au înțeles că le revine sarcina de a muta stâlpii. „Au construit pasajul în baza proiectului pe care ei l-au elaborat. Trebuie să mute stâlpii și asta înseamnă lucrări suplimentare. Au încercat să considere acești stâlpi de utilitate publică și au tot sperat că lucrarea va fi preluată de CNAIR. Le-am demonstrat juridic că intră în sarcina lor. Nu vorbim de rețele de utilitate publică, cum e cazul energiei electrice, gazelor sau apei. Constructorul a pierdut o perioadă lungă de timp în această discuție sterilă”, a spus Șerbănescu.

IN THE SPOTLIGHT

Aproape 10.000 de ceferiști „păcăliți” de Guvern în noua lege a pensiilor

Aproape 10.000 de ceferiști care ar fi putut ieși la pensie mai devreme cu cinci ani pe baza legii 195 pierd acest drept odată...

Ultimele Articole