spot_img
miercuri, iulie 6, 2022
spot_img

Scandal după negocierea noului CCM la CFR Călători. Ce spune Rodrigo Maxim

După ce noul CCM la CFR Călători a fost semnat și înregistrat, au apărut și primele nemulțumiri și acuze între membrii comisiei de negociere din partea sindicală. Pe un grup de WhatsApp al mecanicilor de locomotivă, unul dintre negociatori, Eugen Constantin, îl acuză pe Rodrigo Maxim, care s-a retras din comisie, că voia să amâne aplicarea majorărilor salariale. La rândul lui, Rodrigo Maxim spune că noul CCM are multe capcane și că mecanicii de locomotivă au rămas fără unele drepturi.

„Pentru cei care au ales să se mute la <tinerețe>, președintele lor voia continuarea negocierii  până în data de 7 iunie. Adică o amânare a majorării salariale și intrarea într-o posibilă situație conflictuală. Faptul că te retragi din comisia de negociere fără o motivație solidă… vă las vouă posibilitatea de a găsi explicații”.

Acest comentariu postat pe grupul de WhatsApp amintit de către un membru al comisiei de negociere, Eugen Constantin, a fost scânteia care a aprins vâlvătaia. Au apărut comentarii pro și contra postării respective, care făcea referire la Rodrigo Gabriel Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România. Așa cum a relatat Club Feroviar la vremea respectivă, acesta s-a retras din comisia de negociere a CCM, nefiind de acord cu cele propuse de administrație.

Scad unele clase de salarizare, susține Rodrigo Maxim

Acum, după ce contractul a fost semnat de ambele părți și înregistrat la Inspectoratul Teritorial de Muncă, Rodrigo Maxim a explicat pentru Club Feroviar motivele care l-au determinat să se retragă din comisia de negociere. El spune că noul CCM nu conține doar avantaje, așa cum a susținut directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, ci și mari dezavantaje pentru unele categorii de salariați ai operatorului feroviar de stat, în special pentru mecanicii de locomotivă.

Prin aceste dezavantaje, liderul sindical a enumerat: scăderea clasei de salarizare la angajarea mecanicilor tineri, de la clasa 33 la clasa de salarizare 28, micșorarea perioadei de formare de la șase la trei luni pentru mecanic ajutor și pentru mecanic asistent, eliminarea prevederii din Anexa nr. 2 care obliga să se acorde clasa de salarizare 37 la mecanicii de locomotivă care fac serviciu în remorcarea trenurilor cu viteze mai mari de 140 km/oră. De asemenea, el spune că până acum exista obligația de a iniția negocieri colective pentru  acordarea claselor de salarizare 36 și 37 în cazul mecanicilor de locomotivă cu cel puțin două autorizații. Și această prevedere era cât pe ce să fie eliminată, susține liderul sindical, care precizează că a fost menținută la insistențele sale.


reconversie profesională la Tarom cursuri de calificare la CENAFER angajări la Thales Systems


”La mecanicii de locomotivă doar s-au luat din drepturile salariale”

CCM la CFR Călători carantina la intrarea în țară lucrători în transporturi sancțiuni pentru mecanicii de locomotivă grevă pe mecanicii de locomotivă cumulul pensie-salariu cursanți pentru mecanici de locomotivăO altă critică adusă de Rodrigo Gabriel Maxim, noului Contract Colectiv de Muncă este că nu se precizează în acesta că în cel mult 30 de zile se va face negociere individuală pentru acordarea clasei de salarizare 34 la mecanic de locomotivă II și a clasei de salarizare 37 la mecanic de locomotivă I.

„În consecință, am refuzat să semnez noul CCM, pentru că la mecanicii de locomotivă doar s-au luat din drepturile salariale prin introducerea postului de mecanic de locomotivă debutant și prin eliminarea liniuței menționate (pentru mecanicii care tractează trenuri cu viteza de peste 140 km/oră – n.red.). Pentru mecanici nu s-a dat nicio clasă de salarizare direct, așa cum s-a dat pentru multe alte funcții prin noul CCM”, a mai spus președintele FSTFR.

Mai mult, el consideră că funcțiile trecute deja în noul CCM la nivel de CFR Călători, necesare pentru introducerea noilor organigrame ce vor sta la baza reorganizării societății nu ar fi trebuit introduse decât după ce organizațiile  sindicale erau bine informate despre organigrame și noua reorganizare. Sindicatele, spune Rodrigo Maxim, ar fi trebuit să primească în prealabil toate datele necesare pentru negocierea claselor de salarizare la noile funcții și pentru încheierea unui act adițional prin care acestea să fie introduse și eliminate altele care nu se vor mai regăsi în noua formă de organizare a CFR Călători.

Traian Preoteasa despre noul CCM la CFR Călători: ”Aduce o creștere substanțială de salarii”

scandal la SCRL Brașov schimbarea conducerilor companiilor feroviare conducerea CFR Călători director general al CFR Călători Ludovic Orban la CFR Călători greviștii de la CFR protestul de la calea ferată
Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători

Noul Contract Colectiv de Muncă la CFR Călători a fost semnat miercuri seara de membrii comisiilor de negociere din partea sindicatelor și administrației.

Documentul prevede o creștere salarială de 10% pentru toți salariații, a declarat atunci pentru Club Feroviar președintele Federației Mecanicilor de Locomotivă, Iulică Măntescu. Această majorare va intra în vigoare de la data înregistrării contractului, iar de la 1 iunie 2022 valoarea tichetului de masă va crește de la 15 lei, cât este în prezent, la 20 de lei pe zi.

„S-a convenit modificarea limitelor de salarizare pentru fiecare clasă în sus. Astfel, avem de-a face cu o creștere substanțială de salarii. Vreau să precizez că pentru experții sociali nu se aplică indexarea salariilor. De asemenea, se asigură autoturisme, care însă de acum înainte vor fi date în comodat organizațiilor sindicale. De acolo se descurcă ei, nu mai primesc cotă de combustibil”, spunea, la rândul lui, Traian Preoteasa, directorul general al CFR Călători.

Ultimele Articole