Numărul pasagerilor care călătoresc pe calea ferată între Elveția și țările învecinate continuă să crească, ceea ce determină Căile Ferate Federale Elvețiene (SBB) să evalueze potențiala utilizare a trenurilor de mare viteză pentru serviciile transfrontaliere. La 12 martie 2025, SBB a anunțat două schimburi de informații pe platforma de achiziții Simap pentru a explora opțiunile de achiziționare și întreținere a acestor trenuri.
Având în vedere creșterea cererii de călătorii feroviare internaționale, SBB colaborează îndeaproape cu operatorii feroviari parteneri pentru a extinde conexiunile transfrontaliere. Pentru a sprijini această creștere, compania anticipează nevoia de trenuri suplimentare în viitor, precum și eventuala înlocuire a materialului rulant mai vechi, inclusiv a Astoro Seria 1 (Alstom ETR 610) în a doua jumătate a anilor 2030.
Ca parte a acestui proces, SBB are în vedere achiziția a până la 40 de trenuri de mare viteză multisistem, care ar urma să deservească în principal rutele spre Italia și Franța, cu o posibilă extindere spre destinații precum Barcelona și Londra.
Pentru a se pregăti pentru o posibilă licitație, SBB a inițiat un proces de schimb de informații prin intermediul platformei de achiziții Simap. Consultarea, destinată producătorilor de material rulant și furnizorilor de leasing operațional, va explora două modele de achiziții:
- un acord de achiziție directă, inclusiv un contract de servicii de întreținere pe 15 ani;
- un contract de leasing operațional pentru o perioadă de 15 ani.
Aceste discuții, programate să aibă loc în aprilie și mai 2025, vor oferi SBB informații esențiale înainte de o potențială procedură de licitație, care este preconizată să fie lansată în 2026.
Articol preluat de pe RailwayPRO.com