miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

SBB Cargo comandă vagoane noi

SBB Cargo a anunțat planurile de modernizare a flotei sale de vagoane de marfă, plasând o comandă de până la 570 de vagoane plate și 270 de vagoane de marfă deschise tip cutie de la producătorul slovac Tatravagonka. Inițiativa vizează eficientizarea materialului rulant al companiei prin reducerea tipurilor de vagoane la trei, asigurarea unei logistici standardizate în cadrul operațiunilor de transport de marfă și simplificarea proceselor de întreținere. Livrările primelor vagoane sunt programate să înceapă la sfârșitul anului 2026.

Revizuirea face parte din strategia pe termen lung a SBB Cargo de a-și reînnoi complet materialul rulant până în 2040. Noile vagoane plate, denumite „Rens”, și vagoanele pentru vrac, etichetate „Fans-u”, marchează prima fază a acestui efort de modernizare. Potrivit lui Raphael Weber, manager de proiect de achiziții la SBB Cargo, „Aceasta este prima din cele două tranșe care vizează modernizarea flotei noastre de vagoane de marfă. O a doua etapă se va concentra pe achiziționarea de noi vagoane acoperite.”

Caracteristicile noilor vagoane

Vagoanele plate „Rens”, cu 200 de unități deja comandate și o opțiune pentru încă 370, oferă capacități de transport versatile. Echipate cu clapete standard pentru pereții laterali și de capăt, aceste vagoane sunt potrivite pentru mărfuri grele, produse din oțel, materiale în vrac și materiale de construcții. În timp, acestea vor înlocui vagoanele „Ks”, „Rs” și „Res” existente.
SBB Cargo a plasat, de asemenea, o comandă fermă pentru 70 de vagoane tip cutie deschise pentru transportul în vrac „Fans-u”, cu o opțiune pentru încă 200. Aceste vagoane sunt concepute pentru transportul pietrișului, nisipului și materialelor excavate, având o greutate redusă pentru o capacitate crescută de încărcare utilă. Vagoanele „Fans-u” urmează să intre în serviciu în toamna anului 2027, înlocuind modelele mai vechi și completând flotele utilizate în proiectele de construcții.
Ambele tipuri de vagoane sunt echipate cu funcții precum testarea automată a frânelor și cuplarea automată digitală, aliniindu-se practicilor moderne de întreținere. Componentele, inclusiv boghiurile și frânele, au fost standardizate pe noile vagoane pentru a optimiza procesele de întreținere. „Prin reducerea varietății de unelte și piese de schimb necesare, putem reduce costurile și întreține flota mai eficient”, a explicat Weber.

Standardizarea flotei de vagoane SBB Cargo

În prezent, SBB Cargo operează o flotă de aproximativ 4.400 de vagoane care acoperă 16 tipuri. Până în 2040, aceasta va fi consolidată în trei modele principale de vagoane: „Rens”, «Fans-u» și tipul acoperit «Hbbillns». Vagoanele specializate din afara acestui trio vor fi procurate de la clienți sau închiriate pentru a răspunde unor nevoi specifice. Se așteaptă ca această standardizare să îmbunătățească uniformitatea logistică și eficiența operațională în toate operațiunile de transport de marfă ale SBB Cargo.
SBB Cargo a desfășurat o licitație pe bază de invitație pentru această achiziție, deoarece compania este exceptată de la reglementările privind achizițiile publice. Dintre cei 21 de furnizori contactați inițial, șase au depus oferte, iar doi au fost preselectați. Contractul a fost atribuit societății Tatravagonka, un producător european de vagoane de marfă de top, cu sediul în Slovacia. Vagoanele vor fi produse la uzina Tatravagonka din Poprad, iar volumul de achiziții la comandă fixă, inclusiv piesele de schimb, se va situa la jumătatea intervalului de două cifre.
Această investiție subliniază angajamentul SBB Cargo de a dezvolta capacitățile de transport feroviar de marfă, asigurându-se că flota sa este modernă, eficientă și pregătită pentru viitorul transportului de marfă.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole