spot_img
joi, ianuarie 20, 2022
spot_img

Șase oferte pentru S.F. de modernizare a liniei CF Focșani – Roman – Iași – Frontieră

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a primit oferte din partea a șase companii de profil/asocieri de firme în cadrul a două licitații publice, pentru realizarea studiilor de fezabilitate necesare modernizării liniei de cale ferată Focșani – Roman – Iași – Frontieră (263 km).

Studiile de fezabilitate, cu o valoarea financiară estimativă de 39,8 milioane RON, fără TVA, au drept scop modernizarea infrastructurii feroviare pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h și viteza maximă proiectată de circulație cu 200 km/h, conform parametrilor tehnici prevăzuţi de standardele şi cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european.

Potrivit informațiilor furnizate vineri de către CFR SA, procedurile de licitații pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, aferente tronsoanelor Focșani – Roman (147 km) și Roman – Iaşi – Frontieră (116 km), au avut termen de depunere a ofertelor pe  data de 10 septembrie, respectiv 18 septembrie 2019. Acum acestea sunt în etapa de verificare a documentelor de calificare.

În derulare este, de asemenea, și procedura de licitație publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate, necesar modernizării tronsonului Ploiești Triaj – Focșani (143 km) care are termen de deschidere a ofertelor, 17 octombrie 2019.

 

 

 

Procedurile de licitație au fost organizate pe 3 tronsoane, astfel:

►Focșani – Roman (147 km)

Valoare estimată: 20.382.204,15 RON (fără TVA)

Durata contractului: 23 luni

Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Stadiu: verificarea documentelor de calificare

 

►Roman – Iaşi – Frontieră (116 km)

Valoare estimată: 19.411.623 RON (fără TVA)

Durata contractului: 23 luni

Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Stadiu: verificarea documentelor de calificare

 

►Ploiești Triaj – Focșani (143 km)

Valoare estimată: 19.827.586,35 RON (fără TVA)

Durata contractului: 23 luni

Finanțare: programe din Fonduri de Coeziune (FC)

Termen de deschidere a ofertelor: 17 octombrie 2019

Ce firme au depus oferte?

Pentru Roman – Iași – Frontieră, CFR a primit oferte de la trei asocieri sau firme, respectiv: Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial  (subcontractori Baicons Impex și Institutul de Arheologie Vasile Pârvan – IAVP),  Consis Proiect 98( subcontractori Prointec și IAVP), Asocierea TPF Inginerie – ISPCF (terț TRN Taryet și IAVP subcontractant).

La secțiunea Focșani – Roman, oferttele au fost primite de la : VioTop (lider) – Baicons (subcontractant) – IAVP (subcontractant)  – Ingenieria Especializada Obra Civil si Induistrial (tert si concontractant), Consis (lider) – Prointec (terț)- IAVF (subcontractant) și ISPCF – TPF Inginerie (lider) – IAVP(subcontractant) – TPF Inginerie  – TRN Taryet (terți).

Linia de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani – Roman – Iași – Frontieră (406 km), situată pe ruta Coridorului IX de transport, este o linie importantă a rețelei de cale ferată din România, deoarece preia traficul internațional european de pe cele 2 coridoare centrale aflate pe teritoriul țării noastre și asigură legătura Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV) cu țările din Sud – Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și țările din Nord – Estul Europei (Republica Moldova, Ucraina, Rusia).

Data fiind importanța strategică a acestei linii de cale ferată, operatorii economici trebuie să respecte, în cadrul etapei de elaborare a studiilor de fezabilitate, prevederile actelor normative şi reglementările specifice infrastructurii feroviare/construcții, în vigoare, în vederea prezentării unui proiect ˮmaturˮ care să corespundă celei mai eficiente soluții din punct de vedere tehnico – economic, pentru care să se aprobe asigurarea sursei de finanțare pentru implementarea obiectivului de investiție, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele Europene și Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României, inclusiv pentru modernizarea/reabilitarea staţiilor de cale ferată.

 

Ultimele Articole