spot_img
marți, februarie 7, 2023
spot_img

Sarcină de la Orban pentru Nicușor Dan: Inelul feroviar al Capitalei

În 2008 declara, în calitate de ministrul al Transporturilor, că inelul feroviar al Bucureștiului este un ”proiect viabil”. 12 ani mai târziu, luni, în calitate de premier, Ludovic Orban i-a trasat sarcină candidatului PNL-USR Plus la fotoliul de primar general, Nicușor Dan, să se ocupe de proiect dacă va ajunge să ocupe această funcție de demnitate publică.

doru.cireasa@clubferoviar.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inelul feroviar al Bucureștiului este un proiect important pentru Capitală care trebuie dezvoltat, a spus luni premierul Ludovic Orban, cu ocazia lansării sediului de campanie al lui Nicușor Dan.

„Ne angajăm ca alături de Nicușor Dan să finalizăm toate proiectele pe care le considerăm indispensabile, vitale pentru București (…) Am discutat cu Nicușor Dan și ministrul Transporturilor (Lucian Bode – n.red.) privitor la inelul feroviar. Bucureștiul are un inel feroviar care a fost lăsat în paragină și care poate să constituie o soluție extrem de benefică pentru călătoria pe circumferința Bucurestiului, pentru că inelul feroviar, practic, este un inel paralel cu actuala Centură a Bucureștiului, care poate să ofere o soluție de mobilitate suplimentară”, a afirmat Ludovic Orban.

Subiect abordat de Orban și în 2008

Subiectul este însă unul vechi, abordat chiar de Ludovic Orban și în 2008 când era ministru al Transporturilor, calitate în care putea face multe pentru proiect.

„Lărgirea cu patru benzi a Centurii Capitalei, Magistrala 5 şi metroul dintre 1 Mai şi Laromet, precum şi viabilizarea inelului feroviar în aria metropolitană sunt realizabile”, a spus în iulie 2008, la un an de la preluarea mandatului de Ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, potrivit adevarul.ro.

Primăriile fac presiune pe desființarea liniilor

Una dintre probleme este aceea că tergiversarea proiectului face ca realizarea sa să fie din ce în ce mai dificilă în urma presiunilor exercitate de către primăriile locale în sensul desfințării liniilor și de construire pe spațiile eliberate a unor ansambluri imobiliare comerciale și lărgirea arterelor.

Un studiu realizat lunile trecute de experți ai firmei AV Transport Planning SRL, în cadrul unui contract cu ARF, arăta că realizarea inelului feroviar și liniilor de acces spre interiorul capitalei ar scădea traficului feroviar cu cel puțin 10%. Analiza a arătat importanța dezvoltării traficului feroviar în jurul și în interiorul Capitalei, în condițiile în care la nivel local există presiuni în direcția închiderii unor linii de cale ferată, Cotroceni – Gara Progresul fiind unul dintre exemple.

Pentru analiză, autorii au luat în considerare două scenarii: unul în care nu se face nimic pentru dezvoltarea căii ferate și altul în care aceasta este supusă unui program de modernizare. Trebuie menționat că centura București este parte a rețelei europene TEN-T, de aceea modernizarea ei este obligatorie.

”Scopul analizei a fost posibilitatea utilizării liniilor de inel la îmbunătățirea transportului public metropolitan, inclusiv conexiunile cu liniile de tramvai și metrou”, explica Adrian Vîlcan importanța cercetării.

Aceasta și-a propus să observe dacă terenurile libere din jurul liniei de inel și liniile industriale nefolosite sunt utile pentru dezvoltări rezidențiale și industriale, dacă dezvoltarea liniei ferate ajută la ținerea camioanelor în afara orașului. Autorii propun să se înceapă modernizarea inelului la standard TEN-T, dar și să se dezvolte un dry – port (punct intermodal) în sudul capitalei de unde să fie deservite industriile conectate cu inelul feroviar.

Club Feroviar a scris despre subiect aici.

Ultimele Articole