miercuri, ianuarie 15, 2025
spot_img

Sapte oferte pentru studiul tehnic al unei sectiuni de pe linia Rijeka-Zagreb

Administratorul croat de infrastructura feroviara, HŽ Infrastruktura, a anuntat ca au fost depuse sapte oferte din partea unor companii din tara si din strainatate pentru pregatirea documentatiei tehnice privind reconstructia sectiunii de cale ferata Oštarije – Škrljevo cu o lungime totala de 114 km.
Studiul prevede elaborarea managementului de proiect, pregatirea unor variante pentru conceptul de proiectare si studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, proiectarea preliminara si studiul de impact asupra mediului.
Sectiunea Oštarije – Škrljevo face parte din linia feroviara principala de importanta internationala M202 Gara Centrala Zagreb – Karlovac – Rijeka, aflata pe sectiunea Rijeka-Zagreb-Budapesta a Coridorului Mediteranean.
Anul trecut, HŽ Infrastruktura si INEA au semnat un acord in valoare de 5,95 milioane de euro in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei care acopera 85% din costuri. Costul total estimat este de 7 milioane de euro, iar restul de 15%, in valoare de EUR 1,05 milioane, va fi finantat din surse proprii.
Linia de cale ferata existenta ar trebui reconstruita pentru a furniza servicii de transport interoperabile pentru pasageri si trenuri de marfa, deoarece starea actuala a infrastructurii nu raspunde cerintelor de interoperabilitate pentru coridoarele internationale.
Sectiunea Oštarije – Škrljevo este o sectiune cu linie simpla, electrificata cu un sistem in curent alternativ 25 kV 50 Hz. Viteza maxima permisa pe sectiune este de 80 km/h, insa exista numeroase limitari din cauza starii neconforme a infrastructurii.
Linia face parte din Proiectul International pentru finalizarea sectiunii Rijeka-Zagreb a legaturii Rijeka-Granita cu Ungaria. Finalizarea proiectului va contribui la imbunatatirea legaturii transfrontaliere dintre Croatia si Ungaria.

IN THE SPOTLIGHT

Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor

Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este...

Ultimele Articole