Administratorul croat de infrastructura feroviara, HŽ Infrastruktura, a anuntat ca au fost depuse sapte oferte din partea unor companii din tara si din strainatate pentru pregatirea documentatiei tehnice privind reconstructia sectiunii de cale ferata Oštarije – Škrljevo cu o lungime totala de 114 km.
Studiul prevede elaborarea managementului de proiect, pregatirea unor variante pentru conceptul de proiectare si studiul de fezabilitate, analiza cost-beneficiu, proiectarea preliminara si studiul de impact asupra mediului.
Sectiunea Oštarije – Škrljevo face parte din linia feroviara principala de importanta internationala M202 Gara Centrala Zagreb – Karlovac – Rijeka, aflata pe sectiunea Rijeka-Zagreb-Budapesta a Coridorului Mediteranean.
Anul trecut, HŽ Infrastruktura si INEA au semnat un acord in valoare de 5,95 milioane de euro in cadrul Mecanismului de Interconectare a Europei care acopera 85% din costuri. Costul total estimat este de 7 milioane de euro, iar restul de 15%, in valoare de EUR 1,05 milioane, va fi finantat din surse proprii.
Linia de cale ferata existenta ar trebui reconstruita pentru a furniza servicii de transport interoperabile pentru pasageri si trenuri de marfa, deoarece starea actuala a infrastructurii nu raspunde cerintelor de interoperabilitate pentru coridoarele internationale.
Sectiunea Oštarije – Škrljevo este o sectiune cu linie simpla, electrificata cu un sistem in curent alternativ 25 kV 50 Hz. Viteza maxima permisa pe sectiune este de 80 km/h, insa exista numeroase limitari din cauza starii neconforme a infrastructurii.
Linia face parte din Proiectul International pentru finalizarea sectiunii Rijeka-Zagreb a legaturii Rijeka-Granita cu Ungaria. Finalizarea proiectului va contribui la imbunatatirea legaturii transfrontaliere dintre Croatia si Ungaria.