marți, mai 13, 2025

Șapte locomotive Siemens Smartron au intrat în țară. Câte vor mai veni în 2024

Șapte locomotive Siemens Smartron au intrat în țară, pe la Curtici, în weekendul care s-a încheiat, iar trei au fost livrate deja către doi operatori feroviari din România. Anul acesta vor sosi în țară alte cinci locomotive fabricate de firma germană.

Din cele șapte locomotive care au intrat în țara noastră, patru sunt doar în tranzit, ele urmând să fie livrate operatorului feroviar privat Bullmarket din Bulgaria. Două locomotive au fost livrate către operatorul feroviar E-P Rail, iar cealaltă către Grup Feroviar Român, la centrul său de la Brazi, județul Prahova.

”Anul acesta vor mai sosi în România alte cinci locomotive. Una va fi livrată către GFR, iar celelalte patru, livrate prin Cargounit Polonia, vor ajunge la Tim Rail Cargo (două unități) și la Transferoviar Grup (alte două). Sunt comenzi mari pentru România, din partea operatorilor feroviari privați. Aș putea spune că nu facem față comenzilor, s-a răspândit vestea că sunt foarte bune și acum le vor aproape toți operatorii. Dacă acum primim o nouă comandă, livrarea o putem face cel mai devreme spre sfârșitul anului 2026”, a declarat pentru Club Feroviar Gabriel Stanciu, director pentru Material Rulant și Servicii pentru Clienți al Siemens Mobility România.

Club Feroviar a informat la începutul lunii trecute că în urma a două contracte semnate cu polonezii de la Cargounit, mai multe locomotive Siemens Vectron și Smartron vor circula pe rețeaua feroviară românească. Cargounit, cea mai mare companie independentă de leasing de locomotive din Polonia, a semnat un acord cu Siemens Mobility pentru achiziționarea a 90 de locomotive Vectron MS, dintre care 30 au fost imediat comandate. A fost semnat și un alt contract pentru livrarea a zece locomotive Smartron, iar primele livrări sunt planificate să aibă loc în anul 2025.



Locomotive Siemens Smartron cu contract de mentenanță inclus

Locomotivele Siemens care au intrat în țară la finele săptămânii trecute au fost livrate către cei doi operatori feroviari cu contracte de service și mentenanță incluse. Solicitările de pe piața românească sunt numeroase, așa cum spuneam, însă doar din partea operatorilor privați. Operatorii de stat CFR Călători și CFR Marfă nu au în parcul lor locomotive ale fabricantului german.

Gabriel Stanciu a precizat că din iunie 2020 și până în prezent au fost livrate pe piața autohtonă 22 de locomotive, iar anul viitor vor mai sosi în România opt locomotive produse de Siemens. În altă ordine de idei, Gabriel Stanciu a menționat faptul că este cerere mare pe piața românească pentru locomotivele Siemens Dual Mode, care pot fi alimentate atât la rețeaua electrică (acolo unde linia este electrificată), cât și cu propulsie diesel. Pentru acest tip de locomotivă mai sunt necesare câteva teste pentru omologarea pe rețeaua de 25 kV, iar apoi și ea va fi disponibilă pentru a fi livrată pe bază de comenzi ale operatorilor. Locomotivele Dual Mode sunt solicitate în România deoarece, așa cum se știe, doar aproximativ 40% din rețeaua de transport feroviar din țara noastră este electrificată, iar pe restul se circulă cu tracțiune diesel.

Modelul Smartron, disponibil din anul 2018

Locomotivele Siemens Smartron sunt disponibile exclusiv într-o versiune standard preconfigurată, care asigură o funcționare eficientă din punct de vedere al costurilor și fiabilitate ridicată pentru clienți.

Modelul Smartron este disponibil în Germania din luna martie 2018 și se bazează pe componente dovedite ale locomotivei Vectron, care și-a demonstrat deja fiabilitatea în peste 220 de milioane de kilometri de serviciu. Locomotiva Smartron are un ecartament standard de 1.435 de milimetri și cântărește aproximativ 83 de tone. Locomotivele Smartron pentru Bulgaria și România pot atinge viteza maximă de 160 km/oră, funcționează pe sistemul de alimentare cu curent alternativ de 25 kV și sunt echipate cu sistemul de control al trenului PZB.

Club Feroviar va reveni mâine cu fotografii ale celor două locomotive Siemens livrate către E-P Rail, precum și cu noi amănunte.

IN THE SPOTLIGHT

Primul tren regional electric construit de PESA pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant

Primul tren regional electric construit de PESA Polonia pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Oradea, în cadrul Conferinței de Material Rulant,...

Ultimele Articole