Șantierul aflat în derulare pentru modernizarea stației CF Ciulnița provoacă modificări în circulația trenurilor, inclusiv transbordare auto până la Călărași Sud.
Lucrările de modernizare a liniilor, instalațiilor, clădirii CED, inclusiv treceri la nivel, din stația Ciulnița au intrat în linie dreaptă, prima închidere a traficului feroviar pentru lucrările de infrastructură și suprastructură, fiind cea de pe linia spre Călărași, unde până pe 15 septembrie constructorul a pus la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare pe relația Ciulnița – Călărași Sud și retur, a anunțat joi după-amiază CNCF CFR SA printr-un comunicat postat pe pagina sa de Facebook.
Principalele lucrări care se vor executa pe linia Ciulnița – Călărași sunt următoarele: infrastructura căii va fi alcătuită din geotextil cu rol de separare la nivelul platformei de pământ, geogril cu rol de ranforsare și substrat cu grosimea de 40 cm, suprastructura căii va fi alcătuită din șină tip 60, traverse de beton și prindere elastică, aparatele de cale vor fi încorporate în calea fără joante și vor fi aparate noi pentru ramificații, liniile directe și curente din stație, instalații noi de semnalizare feroviară, refacerea trecerii de nivel de la km 1+120, intersecția cu DN3A, în direcția de mers Călărași Nord.
Modificările care intervin în circulația trenurilor de călători
Ca urmare a acestor lucrări, vor interveni modificări în circulația trenurilor de călători, astfel:
Transbordare auto în perioada 16.08 – 15.09.2023, cu mijloace de transport asigurate de constructor, pe relația Ciulnița – Călăraşi Sud și retur, pentru următoarele 14 trenuri de călători:
16.08.2023 – 15.09.2023
– R8443 Ciulnița (pl. ora 6:20) – Călărași Sud (sos. ora 6:52);
– R8574 Călărași Sud (pl. ora 13:53) – Ciulnița (sos.ora 14:25);
– R8591 Ciulnița (pl. ora 8:55) – Călărași Sud (sos. ora 9:27);
– R8592 Călărași Sud (pl. ora 7:20) – Ciulnița (sos. ora 7:50);
– R8593 Ciulnița (pl. ora 15:56) – Călărași Sud (sos. ora 16:26);
– R8594 Călărași Sud (pl. ora 14:12) – Ciulnița (sos. ora 14:44);
– R8595 Ciulnița (pl. ora18:50) – Călărași Sud (sos. ora 19:22);
– R8596 Călărași Sud (pl. ora 16:53) – Ciulnița (sos. ora 17:22);
– R8598 Călărași Sud (pl. ora 11:52) – Ciulnița (sos. ora 12:24);
– R8599 Ciulnița (pl. ora13:05) – Călărași Sud (sos. ora13:34);
– în locul trenului R 8444 pe distanta Călărași Sud (pl. ora19:52) – Ciulnița (pl. ora 20:32) – Fetești (sos. ora 21:17) va circula trenul R 13844 pe distanta Ciulnița (pl. ora 22:40) – Fetești (sos. ora 23:25) cu transbordare auto pe distanta Călărași Sud – Ciulnita.
17.08.2023 – 10.09.2023
– în locul trenului R 8342 pe relația Călărași Sud (pl. ora 5:16) – Constanța (sos. ora 8:17) va circula trenul R 13842 pe distanța Ciulnița (pl. ora 6:04) – Constanța (sos. ora 8:31) cu transbordare auto pe distanta Călărași Sud – Ciulnița.
11.09.2023 – 15.09.2023:
– în locul trenului R 8340 pe relația Călărași Sud (pl. ora 5:16) – Constanța (sos. ora 8:05) va circula trenul R13840 pe distanța Ciulnița (pl. ora 6:04) – Constanța (sos. ora 8:21) cu transbordare auto pe distanta Călărași Sud – Ciulnița.
16.08.2023 – 14.09.2023
– R 8346 Constanța (pl. ora 18:36) – Ciulnița (pl. ora 22:01) – Călărași Sud (sos.ora 22:33), cu transbordare auto Ciulnița – Călărași Sud.
Lucrările care se fac pentru modernizarea stației CF Ciulnița
Principalele lucrări care se vor executa în stația Ciulnița:
– montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-3 și la linia spre Călărași;
– instalație de centralizare electronică ce va fi interfațată cu secțiile de circulație adiacente;
– reabilitarea liniei de contact;
– montare stâlpi și catenare noi pe liniile 1, 2, III (km 108+300 – 109+700), catenară nouă pe stâlpii existenți la celelalte linii abătute, stâlpii, ancorele şi catenara nouă pe linia spre Călărași Nord, între schimbătorul 7 și semnalul de intrare dinspre Călărași;
– iluminarea zonei macazurilor de la capetele stației;
– lucrări de telecomunicații pentru a se asigura legătura de comunicații între cele 2 districte;
– instalație de informare a publicului călător;
– peron la linia II B (3,5 m lățime și 4 m lungime) și copertină;
– peron intermediar între liniile IIB – III (3,05 m lățime și 275 m lungime) și copertină;
– peron intermediar între liniile IV – 6 (8,4 m lățime și 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități;
– rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de liberă trecere, și copertină;
– pasarelă pietonală nouă, de 25,20 m, pentru acces din fața clădirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6;
– asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor și a pasarelei pietonale;
– lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei;
– lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la Km 1+120, în direcția de mers Călărași Nord, intersecția cu DN3A;
– lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică;
– reparații la clădirea substației de tracțiune – bloc de comandă;
– lucrări în clădirile de exploatare CED;
– amenajare platformă grup Diesel-Generator al Instalației de Centralizare Electronică.
Lucrările pentru modernizarea stației CF Ciulnița, executate de asocierea Arcada Company – ISPCF, au ca scopuri creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/oră, optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă, asigurarea de facilități de acces la standarde europene pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.
Aceste lucrări sunt incluse în programul de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile Fetești și Ciulnița, finanțate din fonduri nerambursabile și de la bugetul de stat, cu o valoare a contractului de 309,2 milioane de lei, fără TVA.