Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a postat pe canalul său de YouTube imagini filmate cu drona de pe șantierul pe linia ferată Brașov-Sighișoara.
”Lucrări în șantierul feroviar de reabilitare a liniei cf Braşov – Sighişoara, subsecţiunile:1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara. T1 – 2023.Constructor: Asocierea RailWorks, lider Alstom Transport S.A.”, se arată în postarea CFR SA pe pe YouTube.
Asocierea Railworks, constructorul de pe șantierul pe linia ferată Brașov-Sighișoara
CNCF CFR SA și asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor, Euroconstruct Trading 98) au semnat pe 5 martie 2020 contractul de execuție pentru lucrările de modernizare a loturilor 1 și 3 din tronsonul de cale ferată Brașov – Sighișoara, respectiv Brașov – Apața și Cața – Sighișoara, cu o lungime de 86 de kilometri. Semnarea contractului a avut loc după soluționarea în justiție a contestațiilor, care a durat aproape patru ani (timp în care lucrarea ar fi putut fi deja finalizată). Valoarea lucrărilor este de 2,9 miliarde de lei.
Pe lotul 2, Apața-Cața, Asocierea Railworks a fost desemnată câștigătoare a licitației în luna decembrie 2019. Oferta câștigătoare a avut un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde lei. Contractul a fost semnat în 2020, după soluționarea contestațiilor.
Lucrările pe secțiunile 1 și 3 sunt realizate în proporție de 22,24%, conform celor mai recente date publicate de CFR SA, care indică luna decembrie 2025 ca termen de finalizare.
Compania elenă Aktor, parte a asocierii RailWorks, a început în aprilie lucrările la tunelurile de pe calea ferată Brașov-Sighișoara, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Cele două tuneluri vor avea lungime de 7, respectiv 5 km.