Secretarii de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu și Irinel Scrioșteanu au vizitat miercuri după-amiază șantierul de pe linia ferată București-Giurgiu.
În urma vizitei, Irinel Scrioșeanu a postat pe pagina sa de Facebook o serie de fotografii de pe șantier, însoțite de explicațiile privind stadiul lucrărilor.
Cei doi oficiali au vizitat șantierul de pe Lotul 1: Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, lucrări proiectate între localitățile Vidra (Ilfov) și Comana (Giurgiu). La podurile peste râurile Sabar și Neajlov se execută fundația pentru gabioane la culeea Vidra și culeea Comana și umpluturile cu pământ armat în spatele culeei Comana.
La podul peste râul Argeș de la Grădiștea se lucrează la forarea piloților pentru fundații PT1, se realizează platforma tehnologică pentru PT2 și armarea și cofrarea etapei 3 la pila 11. La viaductul de pe malul stâng se execută gabioane la culeea Vidra, umpluturi cu pământ armat, precum și armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare. Se montează grinzi de 29 m și predale și se lucrează la armarea plăcii de suprabetonare. Pe malul drept, se fac armarea, cofrarea și betonarea grinzilor de rezemare, precum și armarea plăcii de suprabetonare. Se montează grinzi și predale, se finisează betoanele din elevații și se pregătește fundația pentru gabioane la culeea Comana. În ceea ce privește stația Grădiștea, se lucrează la realizarea peronului, la exteriorul clădirilor CED și la interiorul clădirii din stație.
Șantierul de pe linia ferată București-Giurgiu. Lucrări avansate la stația Comana
La stația Comana se finalizează lucrările de rezistență aferente peroanelor și se lucrează la clădirea de călători. Se lucrează la realizarea suprastructurii în stația Comana pe linia III și realizarea primului strat de piatră spartă. Se pregătesc breteaua pentru montaj și schimbătorul de cale 3 în Stația Comana. De asemenea, se lucrează la clădirile din stațiile Vidra, Băneasa-Giurgiu și Frătești.
De asemenea, se lucrează la conectarea terasamentului cu pământ armat în spatele culeelor, la taluzarea în zona liniei I în Stația Comana, precum și la nivelarea și curățarea zonelor de dren. Se lucrează și la nivelarea și compactarea zonei dintre terasament și drumul tehnologic din stânga Argeșului.
Alte lucrări în curs pe șantier sunt: se lucrează la instalarea elementelor noi de semnalizare feroviară; se execută lucrări de execuție buraje și completare cu piatră spartă pe zona Băneasa – Giurgiu – Daia – Frătești; se pregătesc lucrările în zona București Nord – Bucureștii Noi; se lucrează la descărcarea și depozitarea șinelor noi între stația Comana și stația Băneasa-Giurgiu.
„Redeschiderea liniei feroviară este foarte importantă pentru: reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia, reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă, deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni. Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre”, a mai scris secretarul de stat.
Investiție de peste 650 milioane de lei
Pe 4 decembrie 2020, după mai bine de 15 ani de când nu se mai circula pe această linie, a fost semnat contractul pentru Podul Grădiștea, cu austriecii de la Porr Construct. Podul a fost luat de ape pe 13 august 2005, în mandatul de ministru al ceferistului Gheorghe Dobre.
De la prăbușirea podului, aflat pe prima linie de cale ferată din Principatele Române, patronii firmelor de microbuze și autocare realizează profituri la care altfel nici nu ar fi îndrăznit să spere. După un deceniu și jumătate însă, aceștia își văd veniturile amenințate, din moment ce ziua în care se va redeschide circulația feroviară se apropie.
Proiectul de investiții are o valoare totală, inclusiv TVA, de 655.187.000 lei, din care lucrările propriu-zise de construcții–montaj reprezintă 560.513.000 lei.