Sucursala Regională de Căi Ferate București a prezentat marți cum se lucrează pe șantierele feroviare de pe raza sa.
Într-un comunicat postat pe pagina sa oficială de Facebook, regionala a anunțat că lucrările de tip Quick Wins incluse în loturile 14, 15 și 16 s-au finalizat pe firul I, între Vadu Lat și Zăvestreni, interval de cale ferată pe care trenurile circulă pe o suprastructură feroviară nouă, care permite atingerea vitezei maxime de 120 km/oră, iar în execuție sunt lucrările pe firul II, de la km 35+700 la km 42+000.
De asemenea, a fost deschis și primul șantier pe Lotul 8 Chiajna-Grădinari, unde se execută lucrări pentru montarea a două noi schimbătoare în stația Grădinari.
Stadiul de execuție pe intervalul Vadu Lat-Zăvestreni:
- Lot 14 Vadu Lat – Zăvestreni, km 35+700 – km 37+700 – 35% (firul I – finalizat, în execuție firul II);
- Lot 15 Vadu Lat – Zăvestreni, km 37+700 – km 40+300 – 65% (firul I – finalizat, în execuție firul II);
- Lot 16 Vadu Lat – Zăvestreni, km 40+300 – km 42+000 – 68% (firul I – finalizat, în execuție firul II).
Șantiere în pregătire: 33,91 km CF (8 loturi):
- București Nord-București Nord Post 5 (fir I) – 0,710 km;
- Chiajna-Grădinari (fir I+II) – 12,8 km;
- Grădinari-Vadu Lat (fir I+II) – 20,4 km.
Pe aceste loturi lucrează antreprenorul Yapi Merkezi Inșaat ve Sanayi A.Ș. Sunt 11 contracte semnate, pe loturile 1, 3, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 și 16), cu o lungime însumată de 46,51 km. Valoarea totală a contractelor este de 220.585.443 de lei fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile PNRR. Ordinul de începere a fost dat în anul 2023, iar termenele de finalizare sunt în anii 2025 și 2026.