luni, decembrie 9, 2024
spot_img

HARTA Șantiere la liniile de tramvai din București pe 21 km. Constructor: la Mărășești va fi dezastru

În primăvară vor începe șantiere la liniile de tramvai din București pe 11 loturi care au fost deja atribuite și s-au semnat contractele cu constructorii, însumând 21,55 km cale dublă. Un lot este în evaluare, iar alte patru loturi pentru care la prima licitație nu au fost ofertanți vor fi relicitate, după ce vor fi comasate.

șantiere la liniile de tramvai din BucureștiPrimarul General Nicușor Dan a strâns joi dimineață la Hanu Gabroveni de pe Lipscani toți constructorii cu care Municipalitatea a semnat contractele pentru modernizarea liniilor de tramvai, în cel mai amplu demers de acest fel din ultimii 15 ani. Cu acest prilej, edilul a anunțat că în lunile martie-aprilie ale anului viitor Bucureștiul se va transforma într-un mare șantier, care va dura un an.

Deja au fost atribuite 11 loturi din cele 16 scoase la licitație. De asemenea, pentru linia de tramvai de pe Prelungirea Ghencea, săptămâna viitoare va fi lansată licitația pentru selectarea constructorului. Tot săptămâna viitoare se va lansa și licitația pentru celelalte patru loturi, comasate, la care nu au fost depuse oferte.



Modernizarea liniilor de tramvai, lot cu lot și constructor cu constructor

șantiere la liniile de tramvai din BucureștiDar să vedem întâi situația la zi.

11 loturi atribuite – 21,55 km

– Lot 3 “Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa”

lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă

– Asocierea Mari Vila COM – Luxten Lighting Company SA – Electromontaj SA (Baicons Impex SRL – subcontractant-0,5%).

Linia tramvai 5

– valoare 134 milioane de lei

– Lot 5 “Reabilitare sistem rutier pe arterele Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului”, lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – Asocierea Bedamiro Holding Parcări Construct (Lider) – Proiect Consult SRL (asociat) – Rotary Construcții Mentenanță (asociat) – Euro Construct Trading 98 (asociat). – Linia tramvai 16

Valoare – 65,7 milioane de lei

– Lot 6 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor” , lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – Asocierea Tancrad (Lider) – Construcții Erbașu (asociat). – Liniiile 16 și 36

Valoare – 217,3 milioane lei

– Lot 7 “Reabilitare sistem rutier pe B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu”, lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă; Asocierea Construcții Erbașu (Lider) – Tancrad (asociat). – Liniile 44, 45

Valoare – 98,8 milioane lei

– Lot 8 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Mărășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie”, lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Liniile 23 și 27

Valoare 22,5 milioane lei

– Lot 9 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Chișinău”, lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Liniile 14, 36

Valoare – 24,8 milioane lei

– Lot 10 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capat terminal Republica”, lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – Mari-Vila COM SRL. – Linia 36

Valoare – 39,8 milioane lei

– Lot 11 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet”, lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – Porr Construct SRL. – Linia 3

Valoare – 63,9 milioane lei

– Lot 12 “Reabilitare sistem rutier bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului”, lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă; – Asocierea Construcții Erbașu (Lider) – Tancrad (asociat).

Valoare – 112 milioane lei

– Lot 14 – Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu, lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă Urban Profile Grele SRL. – Linie ce se va înființa

Valoare – 12 milioane lei

– Lot 16 “Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Timisoara intre Str. Valea Cascadelor si terminal CET Vest”, lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – Porr Construct SRL.

Valoare – 39,4 milioane lei

Un lot în evaluare

– Lot 4 – “Reabilitare sistem rutier pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi”, lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – Liniile 24 și 45 – în evaluare, se așteaptă avizul ANAP

Cele patru loturi rămase vor fi relicitate

– Lot 1 – “Reabilitare sistem rutier pe arterele Bd. Th. Pallady – 1 Decembrie 1918 – Basarabia – Călărașilor – Coposu” lungime traseu de 18 km – Linia 40 – va fi reluată licitația

  • Loturile 2 – (1,9 km), 13 (0,690 km) și 15 (0,220 m) – (liniile de tramvai de pe străzile bd. Pache Protopopescu, str. Traian, bd. Ferdinand I – între șos. Mihai Bravu și str. Traian, str. Dristorului – între bd. Camil Ressu și str. Baba Novac) linii tramvai 55,14 și o linie tehnologică – vor fi unite într-un singur lot și scoase la licitație.

În cazul liniei tramvaiului 5, unde proiectarea a fost realizată de Societatea de Transport București, a precizat Cătălin Aflat, director în Primăria Capitalei, se așteaptă emiterea autorizației de construcție, iar imediat se va emite ordinul pentru execuția lucrărilor.

Calea de rulare a tramvaielor va permite circulația autobuzelor

Pentru toate liniile este prevăzută din proiect posibilitatea ca și autobuzele să circule pe calea de rulare. ”Trebuie ca la dimensionarea sistemului rutier să se ia în calcul mijloacele de transport în comun și dimensiunile acestora”, a răspuns directorul Aflat la întrebarea Club Feroviar în acest sens, care a semnalat că la actualele linii se produc blocaje în zona refugiilor, unde tramvaiele trebuie să aștepte trecerea autobuzelor. Excepție face linia tramvaiului 5, unde stâlpii de alimentare vor fi menținuți între linii. ”Au fost discuții pentru relocarea stâlpilor, însă utilitățile sunt în zona trotuarelor, deci nu a fost posibil”, a precizat Cătălin Aflat.

Directorul general al STB, Daniel Istrate, a precizat că pe durata șantierelor, atunci când nu vor circula tramvaiele, vor fi înființate linii navetă, pe care vor circula 80 de autobuze.

Ce spun constructorii care vor începe marile șantiere la liniile de tramvai din București

Să vedem acum ce au spus constructorii. Marin Mândrilă, patronul Mari Vila Com, a ținut să precizeze că toate liniile de tramvai pentru care a avut contracte cu municipalitățile le-a finalizat înainte de termen. Însă în cazul acestor linii care vor fi modernizate acum va trebui o coordonare strictă cu deținătorii rețelelor de utilități. ”La (bulevardul – n.red.) Mărășești va fi dezastru. Toate utilitățile, inclusiv rețeaua de apă-canal, sunt sub liniile de tramvai. Deținătorii de utilități trebuie să fie aproape de constructori”, a spus Mândrilă.

Ideea a fost întărită de Ionuț Țilea, directorul general adjunct al firmei gălățene Tancrad: ”Sper ca documentația să fie conformă cu situația din teren”.

”Să nu uităm faptul că anul viitor este an electoral. Trebuie să facem echipă pentru ca să finalizăm în termen aceste proiecte. Că nu sunt probleme cu rețelele edilitare e o poveste. Întotdeauna sunt probleme, pentru că sunt rețele vechi și de 100 de ani”, a spus, la rândul lui, Ion Erbașu, reprezentantul Construcții Erbașu.

Directorul Comercial Infrastructură al Porr Construct, Emilian Badea, a promis că anul viitor în luna martie, cel târziu aprilie, societatea pe care o reprezintă se va apuca de execuția tronsoannelor de linii de tramvai pe care le-a câștigat la licitația Primăriei Capitalei.

La rândul lui, directorul general al Urban Profile Grele, Relu Stancu, a promis că nu vor mai fi întârzieri ca în cazul tronsonului de 1,1 km de pe Vasile Milea, care a fost gata abia după un an și jumătate.

De unde vin banii? Constructorii vor lucra deocamdată ”pe caiet”

Tot acest proces de modernizare a liniilor de tramvai din București va costa 476 de milioane de euro, inclusiv TVA. Sursa de finanțare nu este însă asigurată 100% în acest moment.

Nicușor Dan a explicat că se așteaptă ghidul pentru Programul Operațional regional 2021-2027 pentru București-Ilfov. ”Vom aplica imediat ce va fi publicat”, a spus edilul, care a precizat că restul de finanțare va fi asigurat de la Banca Europeană de Investiții, Banca Mondială, instituții financiare cu care s-au purtat discuții în acest sens, și eventual din alte împrumuturi. ”Trebuie mai întâi să avem contractul de finanțare cu Uniunea Europeană și apoi să accesăm aceste împrumuturi”, a mai spus Nicușor Dan.

Concluzia este că, cel puțin pentru început, cei care vor începe marile șantiere la liniile de tramvai din București vor lucra ”pe caiet”.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. Galele Feroviare 2024, eveniment in memoriam Octavian Udriște. LISTA premiilor

La București au avut loc miercuri seara Galele Feroviare 2024, eveniment desfășurat in memoriam Octavian Udriște, președintele onorific al Club Feroviar, care ne-a părăsit...

Ultimele Articole