În momentul de față sunt deschise șantiere feroviare la regionalele CFR SA Cluj, Iași și Galați, pe care se fac lucrări în valoare de 105,54 milioane de lei (peste 21 de milioane de euro).
Pe raza regionalelor Cluj, Iași și Galați sunt în derulare lucrări de reparații și întreținere la componentele infrastructurii și suprastructurii feroviare, lucrări care au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație pe linii directe și din stații, prin ridicarea restricțiilor de viteză, optimizarea gradului de siguranță feroviară și rutieră la trecerile la nivel cu calea ferată, creșterea capacității de exploatare și evitarea introducerii de restricții de viteză, prin aducerea liniilor în parametrii proiectați.
Valoarea totală a lucrărilor: 105.540.856,50 milioane de lei, a anunțat marți Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, printr-un comunicat postat pe pagina sa oficială de Facebook. Finanțarea este asigurată de la bugetul de stat și din fonduri proprii ale CFR SA.
Șantiere feroviare ce includ lucrări complexe
În prezent, au loc lucrări pentru reparații curente linii și aparate de cale, modernizarea trecerilor la nivel, reparații la un tunel, reparații poduri, podețe și consolidare terasamente, reparaţii cabluri şi reţele de cabluri instalaţii SCB, înlocuire de traverse de beton în linie curentă.
Stația Pădureni
► înlocuit aparatele de cale nr. 14 și nr. 18, cu aparate noi de cale pe traverse de beton
Stația Adjud
► înlocuit aparatele de cale nr. 10 si nr. 14, cu aparate noi de cale pe traverse de beton
►sudarea aluminotermică cu înglobare în calea fără joante a aparatelor de cale nr.2 si nr. 4
Roșiești – Crasna (proiectare și execuție)
► consolidare terasament km 321+950-323+400, linia I
Bacău – Gârleni (proiectare și execuție)
► consolidare terasament km 3+200 – 4+200
Argestru – Vatra Dornei
► înlocuire traverse necorespunzătoare km 102+570 – 106+900
Pașcani – Ruginoasa
► înlocuire șină și sudură electrică km 11+550 – 12+510
Târgu Frumos – Sârca
► înlocuire șină și sudură electrică km 36+090 – 36+770 și km 34+470 – 35+130
Valea Vișeului – Leordina
►consolidare terasament și refacere apărare mal km 19+210 -19+350, km 19+382 – 19+455 și km 19+225 – 19+350
Stația Sărmășag
► modernizare trecere la nivel km 66+139
► modernizare trecere la nivel km 86+666
Valea lui Mihai – Nyrabrany
► modernizare trecere la nivel km 5+650
Șilindru – Valea lui Mihai
► modernizare trecere la nivel km 717+324
Bistrița Nord – Susenii Bârgăului
► modernizare trecere la nivel km 68+071
► modernizare trecere la nivel km 70+906
Stația Susenii Bârgăului
► modernizare trecere la nivel km 80+971
Sărățel – Mărișelu
► modernizare trecere la nivel km 1+318
Sărățel – Bistrița Nord
► modernizare trecere la nivel km 50+831
Valea Vișeului – Petrova
► refacere tunel km 3+681 – 3+840
Sărmășag – Borla
► modernizare trecere la nivel km 74+936
Stația Câmpia Turzii
► reparații capitale la cladirea de călători (proiectare și executie)
Stația Vișeu de Jos
► reparații capitale la cladirea de călători (executie)
Carei – Tășnad
► modernizare trecere la nivel km 5+647
Stația Sărmășag
► modernizare trecere la nivel km 74+936
Ciumeghiu – Salonta
► modernizare trecere la nivel km 75+246
Salonta – Kotegyan
► modernizare trecere la nivel km 7+164
Săcuieni Bihor – Marghita
► modernizare trecere la nivel km 13+868
► modernizare trecere la nivel km 2+642
Marghita – Surplacu de Barcău
► modernizare trecere la nivel km 33+973
Suplacu de Barcău – Șimleu Silvaniei
► modernizare trecere la nivel km 51+788
► modernizare trecere la nivel km 61+894
Stația Mirșid
► modernizare trecere la nivel km 104+869
Mirșid – Jibou
► modernizare trecere la nivel km 113+943
Șantiere feroviare finalizate
Stația Făurei
► înlocuit aparatele de cale nr. 12, 22 și 28 cu aparate noi tip 60 pe traverse din beton
Stația Adjud
► înlocuit traversarea cu joncțiune dublă 43/47
Buzău – Buzău Sud – Cilibia (fir II)
► înlocuire la rând a suprastructurii căii km 129+016 – 148+700
Cilibia – Făurei (fir II)
► înlocuire la rând a suprastructurii căii km 148+700 – 167+700
Stația Comănești
► înlocuit schimbătorul de cale nr. 5 și traversarea cu joncțiune dublă 7/9, cu schimmbătoare noi pe traverse din beton
Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri
► înlocuirea traverselor speciale din lemn (cale largă de 2,80 m) și a traverselor speciale din lemn de pe zona aparatelor de cale și de pe linia încălecată km 0+760 – km 4+340
Siloz Port Docuri – Galați Mărfuri – Galați Călători
► înlocuirea traverselor din lemn normale cu traverse din beton T 13 și a traverselor speciale din lemn de pe zona aparatelor de cale km 0+495 – km 2+020
Stația Rosetti
► înlocuire șine defecte, traverselor din beton necorespunzatoare, material mărunt de prindere uzat, completarea prismei de piatră spartă și buraj tehnologic pe linia 4 PE
► înlocuire aparatului de cale nr. 11
Stația Râmnicu Sărat
► înlocuire aparate de cale nr. 1 și nr. 3 cu apatrate noi tip 60 pe traverse din beton
Tecuci – Mărășești
► înlocuirea la rând a traverselor speciale pe pod km 227+539
Zoița – Râmnicu Sărat
► înlocuirea la rând a traverselor speciale pe pod km 159+278 și a șinei defecte
Ulmeni – Săhăteni
► reparații infrastructură și suprastructură pod CF km 104+975 – 105+025 și podeț km 106+397
Săhăteni – Buzău – Focșani
► tăiere arbori periculoși din zona CF
Stația Berca
► tăiere arbori periculoși din zona CF
Borzești – Onești
► tăiere arbori periculoși din zona CF
Stația Galați Largă Ana
► înlocuirea traverselor necorespunzatoare pe aparatele de cale
Urechești – Căiuți
► înlocuirea traverselor necorespunzatoare pe pod km 11+772
Stația Mărășești
► înlocuirea aparatului de cale nr. 33 cu panouri CF
Buzău Sud – Cilibia (fir I)
► înlocuire șină defectă km 142+205/255, km 142+721/821, km 142+848/920 și km 146+674/147+170
Stația Brăila
► înlocuirea macazului și a aparatului de cale nr. 57 pe linia 2 directă
Racord Buzău Sud – Boboc
► înlocuirea la rând a traverselor din lemn necorespunzatoare cu traverse din beton cu supralărgire, variabilă pe curbe
Lunca de Mijloc – Ghimeș
► înlocuirea la rând a traverselor din lemn necorespunzatoare cu traverse din beton pe linie curentă și a traverselor din lemn speciale pe podurile de la km 110+461 și km 114+327
Valea Călugarească – Cricov (fir I+II)
► înlocuirea la rând a traverselor din lemn speciale pe pod km 74+541 și reparația tablierului metalic
Adjud – Sascut
► înlocuit dale beton la TN km 247+991
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 247+950 – km 244+590 (fir II)
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 244+590 – km 248+040 (fir I)
Rosetti – Făurei (fir I)
► înlocuire șină defectă și sudură alumino-termică km 161+290/410 și km 161+650/890
Barcea – Tecuci (fir I+II)
► înlocuirea la rând a traverselor din lemn speciale pe pod km 244+571
Pufești – Adjud
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 234+480 – km 243+030 (fir I)
Stația Buzău
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă secțiunea 29 (fir I)
Traian Sat – Lacu Sărat
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 207+000 – km 217+800 (fir I)
Târgu Ocna – Dofteana
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 50+800 – km 56+500 (fir I)
Spicu – Murgeana
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 36+750 – km 44+850 (fir II)
Stațiile Adjud, Pufești, Pădureni, Putna Seacă, Focșani, Cotești, Gugești, Râmnicu Sărat, Boboc, Zoița, Buzău, Ulmeni, Ghimeș, Comănești, Palanca
► buraj general și întretinere pe zona aparatelor de cale
Barboși Călători – Sendreni (fir I+II)
► reparație periodică cu mașini grele de cale cu ciuruirea integrală a prismei de piatra spartă km 309+420 – km 309+810 și 309+510 – km 309+830
Stația Vicșani – linii cale normală/cale largă
► înlocuirea traverselor de lemn normale și speciale necorespunzatoare, consolidare prindere, îndepartare vegetație, asigurare gabarit de libera trecere, rectificare nivel, verificare părti ascunse la aparatele de cale pe liniile 8, 9, 11, 12, 13 și 15
Stația Bacău
► înlocuire traverse necorespunzătoare linia 3 C
Coșna – Grădinița
► reparație instalația BLA prin înlocuirea cablurilor, vopsire instalații exterioare, protejare cabluri pe poduri/podete.
Dolhasca – Lespezi
► reparație instalația BLA prin înlocuirea cablurilor, picheți, cablu de semnalizare,vopsire instalații exterioare, protejare cabluri pe poduri/podete, reparații prize de pământ
Vatra Dornei – Roșu
► înlocuire traverse necorespunzătoare km 108+155 – 108+478
Iacobeni – Argestru
► refacere zid de sprijin km 100+250 – 100+650
Stația Dornești
► înlocuire traverse necorespunzătoare pe liniile 17, 23 și 24
Sârca – Podu Iloaiei (fir I)
► înlocuire traverse BA, eliberare gabarit linia I, montare stâlpi electrificare, înlocuit șină
Zorleni – Fălciu
► înlocuire traverse necorespunzătoare și îndepărtare vegetație
Mircești – Muncel I
► înlocuire șină și sudură electrică
De asemenea, au mai fost șantiere feroviare pentru modernizarea trecerilor la nivel: km 26+665, între stațiile CF Leordina -Vișeu de Jos, km 21+020, între stațiile CF Leordina -Vișeu de Jos, km 23+652, între stațiile CF Leordina -Vișeu de Jos, km 18+638, între stațiile CF Leordina – Valea Vișeului, km 12+410, între stațiile CF Leordina – Valea Vișeului, km 0+188, Stația Baia Mare, km 177+857, Stația Baia Mare, km 13+917, între stațiile CF Nimigea – Salva, km 16+221, între stațiile CF Nimigea – Salva, km 0+850, în stația CF Salva.