sâmbătă, octombrie 5, 2024
spot_img

FOTO-VIDEO Lucrările la linia de tramvai pe Barbu Văcărescu se apropie de final

Lucrările la linia de tramvai pe Barbu Văcărescu din Capitală, linia 5, se apropie de final, în unele zone fiind la stadiul de turnare a asfaltului.

Reporterul Club Feroviar a fost la fața locului și a constatat că antreprenorul general al lucrării, Mari-Vila Com ”se mișcă cu talent”, iar pe unele tronsoane calea de rulare a tramvaielor a fost deja montată. Pe unele porțiuni chiar a început turnarea stratului de asfalt peste șine.

Pe 19 februarie, Nicuşor Dan a dat startul lucrărilor de modernizare a 4,2 km de linie de tramvai din București, din totalul celor 50 km care trebuie să fie refăcuți de la zero în perioada următoare. Este vorba de tronsonul de pe bulevardul Barbu Văcărescu al liniei 5, denumit și ”tramvaiul corporatiștilor”, pentru că face legătura cu clădirile de birouri din nordul Capitalei.

Lucrările au loc pe tronsonul cuprins între Pasajul Băneasa (sediul Elvila) şi Şoseaua Ştefan cel Mare, iar costurile se ridică la 170 de milioane de lei cu TVA. Proiectarea pentru modernizarea tronsonului liniei 5 de tramvai dintre Pasajul Băneasa şi Şoseaua Ştefan cel Mare a fost făcută de Societatea de Transport Bucureşti, iar termenul de execuţie era de douăsprezece luni.

Lucrările la linia de tramvai de pe Bulevardul Barbu Văcărescu din Capitală sunt executate de compania Mari-Vila Com, care a câștigat, în consorțiu cu Luxten Lighting Company și Electromontaj, licitația organizată de Primăria Capitalei pentru acest lot.



Șantierul, reluat în forță la începutul lunii august

La începutul lunii iulie, Mari Vila-Com SRL a trimis o notificare către Primăria Capitalei, acuzând Municipalitatea că nu a plătit facturile restante. Potrivit notificării transmise municipalității, compania a realizat lucrări în valoare de circa 41,3 milioane de lei, însă a primit doar 6,5 milioane de lei din partea Primăriei. În consecință, lucrările au fost sistate.

Apoi, pe 31 iulie, Consiliul General al Municipiului București a votat rectificarea bugetară prin care sunt alocate cele 40 de milioane de lei pe care Municipalitatea le datorează constructorului, așa cum am scris la vremea respectivă. După ce constructorul și-a încasat banii datorați de Primărie, lucrările au fost reluate în forță.

După cum a mai scris Club Feroviar, în cazul de față, este vorba de o nouă etapă de modernizare a căii de rulare pentru tramvaiul 5. Modernizarea acestei linii de tramvai s-a derulat în mandatele a cinci primari generali.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole