marți, iunie 3, 2025

VIDEO Cum avansează șantierul pentru modernizarea căii ferate Ronaț Triaj-Arad

Șantierul pentru modernizarea căii ferate Ronaț Triaj-Arad, cu o lungime de 54,86 km, avansează greu.

Un utilizator de YouTube a postat o filmare aeriană, cu drona, a întregului tronson, pe care v-o prezentăm și noi. Potrivit ultimei monitorizări a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, despre care am scris recent, stadiul fizic al lucrărilor, la nivelul lunii martie 2025, este de 9,01%, cu un avans de doar 0,58 puncte procentuale față de luna precedentă.

Contractul pentru Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, în valoare de 2,18 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat pe 17 noiembrie 2022 de CFR SA cu Asocierea Webuild Spa-Partecipazioni Italia Spa-SALCEF Spa, așa cum am scris la vremea respectivă.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni (șase luni proiectare și 36 de luni execuție).



Lucrările prevăzute pe Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad

În cadrul proiectului de modernizare, se vor face următoarele lucrări:

– modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare, pentru viteza maximă de 160 km/oră;

– lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou;

– lucrări civile în două halte de călători, o haltă comercială de mărfuri;

– lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – șase poduri și 39 de podețe;

– sisteme automate de semnalizare la șapte de treceri la nivel cu calea ferată;

– lucrări specifice de exploatare feroviară;

– lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLA pe întregul traseu;

– șase pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou;

– o pasarelă edilitară în Aradu Nou;

– patru pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7);

– 11 pasaje inferioare, dintre care nouă în Aradu Nou, unul în stația Orțișoara, respectiv un pasaj în stația Sag;

–  panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;

–  rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou.

IN THE SPOTLIGHT

FOTO. După aburul din vagoane, INDA Craiova scoate și noxele din reviziile de vagoane ale CFR Călători

Povestea INDA Craiova a început acum 33 de ani, când firma a fost înființată de un grup de ingineri pasionați de sistemul feroviar. S-a...

Ultimele Articole