sâmbătă, octombrie 12, 2024
spot_img

Salvarea CFR Marfă s-ar putea face după modelul Alitalia, spune Sorin Grindeanu

Salvarea CFR Marfă de la faliment s-ar putea face după modelul aplicat de statul italian în cazul operatorului aviatic Alitalia, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Ministrul a declarat miercuri seara în emisiunea Talk News de la Profit News TV, citată de News.ro, despre situaţia CFR Marfă, companie aflată în proces de faliment, că a prezentat Comisiei Europene trei scenarii.

„La CFR Marfă, din păcate, lucrurile sunt cele pe care le ştim, faliment, datorii de aproximativ 4,5 miliarde de lei”, a spus ministrul, arătând că acum compania se află într-o zonă de concordat, acea formă juridică, intermediară, auxiliară falimentului, insolvenţei. Sorin Grindeanu a afirmat că a vorbit cu comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, şi i-a spus că are trei scenarii pe care lucrează.

„Noi încercăm cam de 12 ani să îi ducem cu zăhărelul pe cei de la Comisie (..) În acest moment, suntem în această situaţie. Nu mai vreau să minţim, vreau să ne asumăm lucruri pentru că aşa stau, aceasta este realitatea”, a afirmat el.

Sorin Grindeanu a menţionat că primul scenariu, care este şi cel mai simplu, „este să se aplice la CFR Marfă scenariul Alitalia, care a intrat în faliment, au închis peste trei luni, iar apoi statul a cumpărat din active şi a făcut o nouă companie, ITA”.

Ministrul a mai spus că al doilea scenariu este de a avea o OUG de dare în plată. El a explicat că multe din activele de la CFR Marfă sunt sub sechestru la ANAF, respectiv două miliarde, şi două miliarde sunt datorii la CFR SA, gestionarul infrastructurii. „Darea în plată înseamnă să nu vină ANAF să ia 100 de vagoane să le scoată la licitaţie, ele au fost evaluate, le dă mai departe către cei care vor continua activitatea pe acest domeniu, prin darea în parte”, a spus Grindeanu.



Salvarea CFR Marfă s-ar putea face și prin reînființarea SNCFR

Vicepremierul a prezentat şi al treilea scenariu, şi anume să se reunească societățile feroviare de stat, CFR Călători, CFR Marfă şi CFR SA, un punct în plus fiind că, dintr-odată, din patru miliarde, două miliarde fiind la infrastructură, ar exista o degrevare acolo. Ar fi vorba, practic, de reînființarea SNCFR, care a fost divizată în 1998 de ministrul Transporturilor de la acea vreme, Traian Băsescu. Partea negativă, potrivit ministrului, este de contaminare la celelalte companii.

„Este de datoria mea să le prezentăm pe toate trei, să alegem unul din ele, cu argumentele pe care le avem şi să ne ţinem de ele. Aş înclina pe acel scenariu valabil la nivel european, scenariul Alitalia”, a mai spus ministrul Transporturilor.

IN THE SPOTLIGHT

Ciclul universitar la Facultatea de Căi Ferate, Dumuri și Poduri a început cu „Bazele Carierei Inginerului CFDP”

Am putea spune că a devenit deja o tradiție pentru Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri să deschidă ciclul universitar cu „Bazele Carierei...

Ultimele Articole