Salini Impregilo, interesata sa preia compania Astaldi

Compania Salini Impregilo a confirmat interesul de a prelua rivalul sau, constructorul Astaldi, aflat in dificultate financiara. Salini Impregilo analizeaza in prezent aceasta posibilitate, insa o decizie finala nu a fost inca anuntata.

Salini Impregilo a informat ca urmareste “cu atentie” evoluțiile privind companiile care opereaza in sectorul constructiilor din strainatate si in Italia, inclusiv “grupul Astaldi”. Clarificarile facute de Salini Impregilo vin dupa mai multe zvonuri pe piata despre posibila achizitie.

La Bursa de la Roma, Salini Impregilo a pierdut 5,5% din cotatie, în timp ce Astaldi nu are o cotație. Mai mult, Agenția Standard & Poors a retrogradat, la 3 octombrie, ratingul constructorului Astaldi la D, de la CCC.

Creditorii si-au exprimat ingrijorarea ca dificultatea financiara in care se afla Astaldi pune in pericol lucrarile pe care constructorul le deruleaza atat in Italia (Linia 4 de metrou din Milano) cat si in strainatate.

Activitatea ambelor companii se desfasoara mai mult in afara granitelor Italiei. In Romania, compania Salini Impregilo este implicata in construirea unor sectiuni de autostrada, insa Astaldi deruleaza contracte de miliarde de euro atat in pe partea de autostrazi cat și pe segmentul de cai ferate.

In Romania, constructorul Astaldi deruleaza, ca parte a unor consortii, o serie de proiecte de infrastructura feroviara printre care se numara construirea Magistalei 5 de metrou din Bucuresti (sectiunea Eroilor – Raul Doamnei,), reabilitarea tronsonului Km 614 –Barzava (2a) si Bârzava– Ilteu (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürenberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Brasov–Bucureşti–Constanta. Acest contract are o valoare de 3,45 miliarde lei.

In plus, parte a unui alt consortiu, Astaldi a semnat un contract de lucrari, in valoare de 2,63 miliarde lei, pentru modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Gurasada-Simeria, o alta sectiune importanta a Coridorului IV Pan-European.

Reamintim ca saptamana trecuta Astaldi a cerut protectie judecatoreasca impotriva creditorilor, in urma intarzierii procesului de vanzare a celui de-al Treilea Pod peste Bosfor, din Turcia, intarziere ce a cauzat companiei italiene o scadere drastica a incasarilor.