joi, iunie 27, 2024
spot_img

Să i se repete! ARF consultă piața a cincea oară privind trenurile pe hidrogen

ARF consultă piața a cincea oară. Consecventă principiilor, nu licitațiile au fost prost organizate, ci numărul consultărilor pieței nu a fost suficient de mare, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat a cincea consultare privind trenurile cu hidrogen la doar câteva zile după ratarea, încă o dată, a licitației de profil.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară organizează o nouă consultare a pieței privind achiziția a 12 de trenuri electrice pe hidrogen, anunțul fiind publicat miercuri dimineață în Sistemul Public de Achiziții.

Și dacă vă întrebați ce mai era de aflat și de consultat piața după alte patru consultări similare, ei bine, trebuie să știți că tot timpul pot exista lucruri ce pot fi aflate și neclarități ce trebuie lămurite. Acum, ARF vrea „obținerea unor elemente suplimentare necesare actualizării documentației de atribuire” la licitația de achiziție a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor. Și în noiembrie, ARF voia tot „obținerea unor elemente suplimentare”.

ARF dorește detalii privind:

  • termenul de livrare pentru primul tren, respectiv termenul de livrare pentru întrega cantitate, de la semnarea contractului;
  • obținerea de propuneri și recomandări din partea operatorilor economici producători de automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen asupra specificațiilor tehnice;
  • condiții de disponibilitate;
  • prevederi contractuale;
  • autorizația de tip a vehiculului, autorizația de punere în funcțiune.

Autoritatea a stabilit ca dată limită a propunerilor 21 iunie și dată limită a consultărilor 27 iunie.

I s-a răspuns deja o dată

Trebuie precizat că ARF a mai obținut răspunsuri din partea producătorilor pentru întrebările formulate acum. Cu toate acestea, a organizat o nouă consultare. De exemplu, la o consultare similară în noiembrie privind termenul de livrare, chestiune ridicată și acum de ARF, producătorii au informat că pot livra primul tren la 38 de luni de la semnarea contractului și toată cantitatea în 42 de luni.

Citește și Șefii care au deraiat o jumătate de miliard de euro primiți gratis de România

Consultări similare au mai avut loc de patru ori în trecut, astfel (termenele privesc datele limită ale consultărilor):

  • 23 martie 2022 – Estimarea unei valori unitare pentru ramele electrice cu hidrogen destinate transportului feroviar de călători (H-EMU);
  • 22 aprilie 2022 – Propuneri valori estimative unitare pentru achiziția de rame electrice cu hidrogen (H-EMU) interregionale si servicii de mentenanta (15 ani);
  • 22 februarie 2023 – Obținerea unor elemente suplimentare necesare actualizării documentației de atribuire pentru achiziția de rame electrice cu hidrogen pentru lung parcurs (H-EMU);
  • 22 noiembrie 2023 – Obținerea unor elemente suplimentare necesare actualizării documentației de atribuire pentru „Achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații a acestor automotoare, necesare funcționării respectivelor”. 

IN THE SPOTLIGHT

FOTO-VIDEO. Cum se lucrează la modernizarea căii ferate Poieni-Agireș

La o lună distanță, Asociația Pro Infrastructura a publicat o nouă filmare și un set de fotografii din care se poate vedea cum se...

Ultimele Articole