miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

S-au reluat lucrările la Pasajul Solventul, după surparea dintre liniile de cale ferată

După ce fuseseră oprite zilele trecute, din cauza apariției unei surpări între liniile de cale ferată, lucrările la pasajul Solventul din Timișoara au fost reluate.

Viceprimarul Ruben Lațcău a dat asigurări că situația este sub control, iar circulația feroviară a revenit la normal.

”Provocare depășită la Solventul: șantierul avansează, trenurile circulă normal, de ieri! Încă de acum câteva luni, am anticipat astfel de provocări, cedări locale, care evident pot avea impact asupra ritmului de avans sub liniile de tren. Fundația liniilor are peste un secol, așa că erau anticipate astfel de probleme, despre care am și vorbit public. Și nu exclud apariția altor goluri, pentru care avem soluții. Prioritară este siguranța pasagerilor, astfel că soluțiile sunt discutate și puse în practică împreună cu CFR. Monitorizăm liniile de cale ferată la fiecare centimetru de avans al chesonului”, a transmis Ruben Lațcău, citat de site-ul Timiș Online.

Potrivit viceprimarului, infrastructura feroviară din zonă este veche de peste un secol, iar astfel de cedări locale erau anticipate. „Nu e genul de problemă pe care nu ne-am așteptat să o avem”, a declarat Lațcău, explicând că fundația liniilor a suferit multiple intervenții edilitare de-a lungul timpului.



Șantierul, oprit câteva zile

Lucrările la Pasajul Solventul din Timișoara s-au oprit câteva zile, după ce subtraversarea celor 10 linii de cale ferată a provocat o surpare între șine, așa cum am scris atunci.

Surparea s-a produs foarte aproape de Gara de Nord din Timișoara și a fost afectată circulația trenurilor. ”În 26.01.2025, după o etapă de împingere a chesonului, a apărut o surpare a terenului între liniile CF Rampa Veche și linia CF Rampa Mare. În 27.01.2025 s-a întrunit o comisie mixtă formată din antreprenor, beneficiar, supervizor, reprezentanții CNCFR SA – SRCF Timișoara, pentru a stabilii condițiile de lucru în siguranță a execuției pasajului. Lucrările de împingere a chesonului se vor relua după emiterea de către proiectant a soluției de remediere, inclusiv a condițiilor de execuție cu perturbarea minimă a traficului feroviar. În urma surpării terenului pe zona liniei de garare în remiza SC Regio Călători SA, au existat perturbări în circulația feroviară. Circulația afectată de incident este reluată parțial în acest moment”, trasmiteau reprezentanții SRCF Timișoara.

Chesonul din beton, cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, a fost finalizat anul trecut în noiembrie, iar o lună mai târziu a început străpungerea stratului de pământ și subtraversarea celor 10 linii de cale ferată.

Pasajul Solventul este construit în continuarea străzii Bogdăneștilor și va avea patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens. Va avea o lungime de 90 de metri, va trece pe sub 10 linii de cale ferată, va avea linii de tramvai, dar și trotuare și piste de biciclete, pe ambele părţi.

Contractul pentru actualizarea proiectului tehnic și execuție lucrări a fost câștigat prin licitație de o asociere formată din Spic (lider/Italia), Pod-Proiect (Iași) și Sylc Con Trans (Arad). Lucrările la Pasajul Solventul au o valoare de 132 de milioane de lei (inclusiv TVA), din care 43 de milioane de lei prin programul Anghel Saligny, iar restul, din bugetul local.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole