spot_img
duminică, octombrie 2, 2022
spot_img

S-a prelungit licitația pentru rame electrice. Două contestații, admise parțial de CNSC

S-a prelungit termenul pentru depunerea ofertelor la licitaţia pentru rame electrice, până pe 1 iulie, după ce inițial fusese stabilit la 3 iunie.

licitaţia pentru rame electrice

La finele săptămânii trecute, CNSC a admis în parte contestaţiile formulate de producătorii europeni de material rulant Skoda şi Patentes Talgo la licitaţia organizată de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), estimată până la 4,56 miliarde de lei.

Dacă decizia CNSC nu va fi atacată la Curtea de Apel Bucureşti, documentaţia pentru licitaţie va fi modificată, informează Economica.net. Totodată, s-a înregistrat şi prima amânare la depunerea ofertelor. Astfel, termenul – limită a fost extins, de la 3 iunie până pe 1 iulie, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.

Cehii de la Skoda şi spaniolii de la Patentes Talgo au depus la jumătatea lunii aprilie primele contestaţii la licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de rame electrice regionale. În contestaţia lor, spaniolii solicitau modificarea cerinţelor licitaţiei, precum cea privind experienţa similară. Patentes Talgo era nemulţumită de faptul că ofertanţilor li se cerea să fi livrat în ultimii trei ani 40 de produse similare.

Pe 3 aprilie a fost lansată licitația pentru rame electrice

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 3 aprilie licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de rame electrice regionale. Valoarea maximă estimată a contractului este de 4,56 miliarde de lei (957 milioane de euro).

Licitaţia pentru achiziţia de material rulant nou vizează iniţial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice. Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h. Operatorul economic care ofertează trebuie să facă dovada că în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii trei ani, a furnizat minimum 40 produse similare și a asigurat servicii de mentenanță ale ramelor electrice în valoare de minimum 114.288.000 lei, fără TVA, echivalentul a 24 milioane de euro fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare – POIM și bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.

Ultimele Articole