spot_img
vineri, ianuarie 27, 2023
spot_img

S-a mai ostoit foamea în trenul Dacia București-Viena, după semnalul tras de Club Feroviar

După semnalul de alarmă tras de Club Feroviar săptămâna trecută, conducerea CFR Călători și-a reconsiderat (ce-i drept, doar parțial) poziția în ceea ce privește trenul Dacia București-Viena.

trenul Dacia București-VienaMarți după amiază, la plecarea din București Nord, trenul IRN 346 avea în compunerea sa un vagon tip BR, așa cum se poate observa din fotografia alăturată. Vagoanele BR sunt vagoane de clasa a 2-a, cu locuri pentru călători, iar în jumătate din habitaclu au fost amenajate un spațiu de bar și câteva scaune înalte pentru clienții care vor să mănânce sau să bea ceva. Pentru persoanele în vârstă, scaunele înalte de bar nu sunt tocmai confortabile pentru a lua masa. Spre deosebire de un vagon restaurant clasic, la vagoanele BR nu se pot servi mâncăruri calde, ci doar sandwich-uri și chipsuri.

Însă perechea sa, IRN 347 Wien Hauptbahnhof-București Nord, care a sosit la destinație timpuriu cu două minute, nu a avut la bord niciun serviciu de alimentație publică. Cel puțin așa figurează pe site-ul CFR Călători, dar asta nu înseamnă neapărat că nu a avut, căci și IRN 346 figura tot fără vagon BR.

Trenul Dacia București-Viena fusese transformat în Trenul Foamei

Club Feroviar a dezvăluit săptămâna trecută că, după ce din compunerea trenului internațional fuseseră scoase vagoanele de tip Bar Bistro, au fost eliminate și vagoanele tip BR, astfel că pasagerii erau nevoiți să mănânce din traistă, pe un drum de peste 17 ore din capitala României în cea a Austriei. Asta dacă știau că în compunerea trenului nu există vagon restaurant, căci nu i-a informat nimeni.

Pe această cale, felicităm conducerea CFR Călători pentru reintroducerea vagoanelor BR în componența trenului Dacia și sperăm ca situația de azi, 3 ianuarie 2023, să devină una permanentă. Felicitările sunt însă doar cu jumătate de gură, căci normal ar fi ca în compunerea acestui tren să se afle un vagon tip Bar Bistro, la care călătorii să poată lua o masă caldă. Mai ales că operatorul feroviar de stat are în parcul său, apte de circulație, vagoane de acest fel, pe care însă preferă să le țină ”trase la gard”.

Ultimele Articole