S-a finalizat constructia primului pod peste Vistula din Cracovia

Conform Cailor Ferate Poloneze, lucrarile principale la primul din cele trei noi poduri peste Raul Vistula au fost finalizate in Cracovia, iar trenurile pot acum sa circule pe noile linii ale sectiunii Kraków Główny – Krakow Płaszów. Constructia podurilor face parte din proiectul liniei diametrale a Cracoviei, fiind cel mai mare proiect de constructie feroviara din sudul Poloniei.
Trei poduri feroviare de diferite dimensiuni vor fi construite in Kraków nad Wisłą (districtul Podgórze din Cracovia). Arcele podului peste Podgórska si Zabłocie sunt deja montate, iar pilonii finali de sustinere ai podului sunt pregatiti pentru a inlocui pilonii temporari din rau.
Proiectul de constructie prevede o deschidere a podului de 116 m. Structura arcului cu elemente din metal de cateva tone a fost realizata cu ajutorul unei macarale cu o raza de 84 de metri si o capacitate de ridicare de 500 de tone. Dupa finalizarea asamblarii, contractorul va incepe constructia liniilor de cale ferata.
„Datorita proiectului liniei diametrale din Cracovia, aglomeratia se va dezvolta si va fi mai usor sa calatoresti in Polonia si Europa catre si din capitala Poloniei Mici. Printre altele, se vor realiza doua opriri noi in Kraków Złocień si Kraków Grzegórzki,” a declarat Ireneusz Merchel, Presedintele Consiliului Administrativ al PKP PLK.
In cadrul proiectului, vor fi modernizati 50 de km de linii si o retea de tractiune si vor fi instalate 200 de aparate de cale noi. Imbunatatirea traficului rutier si a spatiului din centrul orasului de la strada Kopernika la strada Miodowa se va realiza cu ajutorul unui pasaj suspendat de 850 de metri.
Dupa instalarea primei sine, trenurile vor putea utiliza noua linie pana la sfarsitul acestui an. Principalele lucrari de constructie pe sectiunea de mijloc va fi finalizata in 2020.
Investitia totala este de 232,6 milioane de euro (1 miliard de euro) si face parte din proiectul numit „Lucrari pe linia de cale ferata E30, sectiunea Kraków Główny Towarowy-Rudzice, inclusiv constructia liniilor metropolitane”. Proiectul este finantat in cadrul cererilor de propuneri CEF pentru Transport, 195 de milioane de euro provenind din fonduri europene.