„Planurile Cailor Ferate Ruse includ implementarea proiectelor care solicita investitii majore, precum dezvoltarea legaturilor feroviare catre porturile din sudul si nord-vestul Rusiei, modernizarea infrastructurii in eastul Rusiei si achizitionarea locomotivelor noi”, a declarat prim-vicepresedintele RZD, Vadim Mikhailov.
Atunci cand RZD a inceput sa implementeze astfel de proiecte, compania a utilizat cele mai avansate instrumente disponibile pentru a finanta activitatea de investitii. Intre 2013 si 2015, Caile Ferate Ruse au eliberat obligatiuni pentru infrastructura, au obtinut fonduri din partea Fondului National de Bunastare eliberand active preferentiale si a ridicat datoria pe pietele de capital.
In viitor, compania „se va concentra pe surse care nu tin de buget pentru a finanta programul nostru de investitii, iar principalul mecanism poate fi reprezentat de schemele de concesiune pentru finantarea proiectelor de infrastructura majore”.
Cea de-a doua sursa ramane ridicarea fondurilor pe piata publica de capital, inclusiv din fondurile de pensii private. Potentialul acestei surse ii va permite RZD sa atraga o suma semnificativa de finantare pe termen lung in conditii benefice pentru ambele parti.
De exemplu, de la inceputul lui 2016, RZD a beneficiat de imprumuturi in valoare de 25 de miliarde de ruble (3,8 miliarde de dolari). O parte importanta din aceste fonduri a fost investita de catre fondurile de pensii private. Impozitul tuturor plasamentelor a fost semnificativ mai mica decat impozitele din Fondul National de Bunastare in 2016.