Caile Ferate Ruse (RZD) intentioneaza sa accelereze dezvoltarea unui concept pentru un tren de marfa de mare viteza in ideea de a atrage, de la operatorii de transport aerian de marfa, o cota din piata marfurilor de lux dintre China si Europa.
Prim-vicepresedintele RZD, Alexander Misharin, a precizat ca sporirea volumelor de marfuri de lux precum si cresterea comertului electronic (e-commerce) dintre Asia si Europa ar putea constitui baza unor operatiuni de transport de marfa pe viitoarea linie de mare viteza Moscova-Kazan (proiectata cu o lungime de 762 km) si pe viitoarele extensii ale acesteia catre China si Europa, estimate pe termen lung.
„Prognozele arata ca un transport de marfa de mare viteza ar fi o modalitate extrem de eficienta pentru tranzitul bunurilor de lux. In prezent, o treime din aceste marfuri sunt transportate cu avioanele, intre China si Europa. Noi am putea parcurge un timp de tranzit de 2-3 zile, pe teritoriul rus, prin intermediul transportului feroviar de mare viteza, iar acest lucru ar fi foarte competitiv”, a punctat Misharin.
Pentru dezvoltarea conceptului trenului de marfa de mare viteza, RZD a colaborat cu CRRC, producatorul chinez de material rulant si cu Ural Locomotives, un joint-venture creat intre Siemens si Sinara.
Trenul va fi compus din cate 12 vagoane si ar putea transporta atat marfuri cat si pasageri. In ceea ce priveste marfurile, va utiliza containere special proiectate pentru a putea inmagazina incarcaturi de cate 300 tone.
Prim-vicepresedintele Cailor Ferate Ruse a confirmat ca in 2018 vor fi demarate lucrari de amploare la linia de mare viteza Moscova-Kazan. Aceasta va avea o viteza de proiectare de 400 km/h si o viteza comerciala de 350 km/h.