joi, februarie 20, 2025
spot_img

Doi primari din România și Ucraina vor o rută feroviară Kolomia-Sighetu Marmației

Primarul oraşului ucrainean Kolomia (regiunea Ivano-Frankivsk), Bohdan Stanislavski, a anunțat că autoritățile lucrează la o rută feroviară Kolomia-Sighetu Marmației.

Oficialul ucrainean a menționat că a semnat în acest sens un memorandum cu Vasile Moldovan, primarul orașului Sighetu Marmației, transmite Rador Radio România, citat de G4Media.

Bohdan Stanislavski a scris pe Facebook că o rută feroviară Kolomia-Sighetul Marmației va permite conectarea oraşului ucrainean cu România, țară membră a Uniunii Europoene. Kolomia are deja un tren care face legătura cu Varșovia, capitala Poloniei. Legătura cu Sighetu Marmației ar urma să fie făcută cu trenurile 753/754 și 755-756, care circulă deja pe ruta Rahiv-Valea Vişeului.

”Acest lucru ne permite să sperăm că inițiativa va fi implementată în viitorul apropiat, pentru că propunerea este absolut reală. Mulțumim partenerilor noștri români pentru că ne-au sprijinit prin acțiuni în acest moment important. Logistica a fost întotdeauna cheia dezvoltării orașelor și a țării în ansamblu. Oficialii din Sighetu Marmației demonstrează în mod clar ce înseamnă o cooperare eficientă”, se arată în mesajul primarului din Kolomia.

La următoarea şedință a consiliului local, primarul Bohdan Stanislavski va propune ca deputații să se adreseze Guvernului de la Kiev și companiei feroviare de stat Ukrzalizniția, solicitând sprijin pentru această inițiativă. ”Partenerii români își vor contacta și ei operatorul național de transport feroviar (CFR Călători – n.red.). O astfel de concentrare a rutelor feroviare internaționale care pornesc din Kolomia ne va permite să dezvoltăm un nod puternic de transport și logistică în orașul nostru”, a mai transmis primarul din Kolomia.



Punctul de frontieră feroviar Valea Vișeului-Berlibas, redeschis după 16 ani

La începutul lunii noiembrie a anului trecut, după 16 ani în care nu s-a circulat, un tren de călători ucrainean s-a aflat în probe la Valea Vișeului, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Astfel, un automotor ucrainean a făcut o cursă de probă pe linia Berlibas (UZ) – Valea Vișeului (CFR), linie de tranzit la granița cu Ucraina, redeschisă de SRCF Cluj pe 12 octombrie 2022, la 16 ani de când nicio garnitură feroviară (UZ) nu a mai circulat prin acest punct de frontieră.

Pentru reluarea circulației trenurilor de călători pe relația Valea Vișeului (CFR) – Berlibas (UZ), linie cu ecartament larg, SRCF Cluj a făcut lucrări de reparații, în regie proprie, fiind înlocuite cca 1.400 de traverse speciale din lemn, 36 de tone de material mărunt de cale și completarea liniei cu 400 de tone de piatră spartă, linia fiind redeschisă traficului de călători în data de 12 octombrie 2022.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole