duminică, mai 28, 2023
spot_img

Număr mai mult decât dublu de călători pe ruta feroviară Gara de Nord-Aeroport Otopeni

Pe ruta feroviară Gara de Nord-Aeroport Otopeni au călătorit anul trecut 700.000 de pasageri, mai mult decât dublu față de 2021, când cifra a fost de doar 300.000.

Potenţialul este însă mult mai mare, având în vedere că pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, au ajuns anul trecut 12,5 milioane de pasageri. Altfel spus, trenul a deservit doar 5,6% din pasagerii aeroportului Otopeni, scrie Ziarul Financiar.

”Pe această rută i-am atras doar pe cei care locuiesc în Bucureşti şi merg la aeroport. Însă doar 40% din pasagerii care ajung la aeroportul Otopeni sunt din Bucureşti iar 60% vin din provincie. Vrem să vină cu trenul şi cei din provincie, adică pasageri din Piteşti, de exemplu, să ajungă la Bucureşti, cu trenul în loc de maşină şi doar să schimbe în Gara de Nord trenul spre Otopeni, aici este potenţialul de creştere pentru această rută“, a spus pentru ZF Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

Pe ruta feroviară Gara de Nord-Aeroport Otopeni circulă zilnic 72 de trenuri

El a mai adăugat că urmează să fie aprobată viziunea pentru transport metropolitan a Bucureştiului şi că această rută ce leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni a fost considerată una metropolitană, de aceea s-a făcut o staţie la Parc Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoaia, şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.

Pe ruta feroviară Gara de Nord – aeroportul internaţional Henri Conadă sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (deținut de Călin Mitică), iar restul de societatea de stat CFR Călători. Tariful unui bilet este de 5 lei, iar călătoria durează 20 de minute spre aeroport și 25 de minute în sens invers.

Primele trenuri spre Aeroportul Henri Coandă au circulat pe 13 decembrie 2020, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Ultimele Articole