Rusia va incepe anul viitor constructia Liniei Northern Latitudinal

In prezent, concesionarul viitoarei linii Northern Latitudinal Railway finalizeaza lucrarile de proiectare si expertiza in vederea inceperii lucrarilor de constructii in 2019 care vor fi finalizate in 2023. Toate documentele necesare inceperii constructiei sunt gata pentru a fi inaintate Guvernului Federatiei Ruse, a anuntat RZD. La 11 mai, Ministrul Transporturilor din Rusia, Maxim Sokolov, Presedintele Cailor Ferate Ruse, Oleg Belozerov, si guvernatorul Regiunii Autonome Yamal – Nenets, Dmitry Kobylkin, au dezvelit o piatra de fundatie a viitorului pod peste raul Ob, parte a proiectului Northern Latitudinal Railway. Noul pod feroviar va lega orasele Salekhard si Labytnangi.
„Astazi, marcam nu doar simbolic inceputul constructiei podului peste Ob, ci inauguram si o noua etapa importanta a dezvoltarii infrastructurii de transport din Rusia. Constructia acestei linii va schimba imaginea transportului la nivelul intregii tari”, a declarat Oleg Belozerov.
In aceeasi zi, a avut loc o intrevedere cu privire la implementarea proiectului liniei Northern Latitudinal Railway la care au participat autoritati, reprezentanti ai concesionarului viitoarei linii, ai Gazprom si ai altor parti implicate in proiect. In cadrul intalnirii, participantii au finalizat principalele conditii si parametrii ai schemei de concesiune si au semnat protocolul final.
Ca parte a concesiunii, vor fi construiti peste 350 km de linie de cale ferata si podurile peste raul Ob si peste raul Nadym. Linia Northern Latitudinal Railway va fi implementata in baza principiilor unui Parteneriat Public-Privat sub forma unei concesiuni.
In cadrul proiectului, Caile Ferate Ruse vor realiza reconstructia sectiunilor adiacente ale segmentului Konosh – Kotlas – Chum – Labytnangi pe Linia Nordica, inclusiv a Garii Ob si a liniei de cale ferata Pangody – Novy Urengoy – Korotchaevo, parte a Cailor Ferate din Sverdlovsk. Gazprom va realiza constructia si darea in exploatare a liniei sale de cale ferata de 104 km, Nadym – Pangody. Administratia Regiunii Autonome Yamalo-Nenets va investi in constructia sectiunii rutiere a podului peste raul Ob si va pune la dispozitie documentatia necesara.
Conform acordului de concesiune, o companie infiintata special pentru proiect, numita SPK-Concessionaire, va furniza finantarea, constructia si operarea liniei Obskaya-Salekhard-Nadym. Vor fi construite o sectiune feroviara a podurilor peste raurile Ob si Nadym si segmentele de linie care duc la aceasta, precum si o linie noua de 353 km, Salekhard-Nadym.
Conform autoritatilor, linia va fi operabila incepand cu 2023, iar capacitatea de transport estimata este de 23,9 milioane de tone, in principal gaze condensate si produse petroliere.