spot_img
miercuri, noiembrie 30, 2022
spot_img

EXCLUSIV Rotația cadrelor la CFR SA. Numire dubioasă la Regionala Timișoara

Cu girul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA are loc o rotație a cadrelor care i-ar face invidioși pe activiștii de partid din perioada comunistă. Ion Simu-Alexandru, cel care a fost până la finele săptămânii trecute director general al gestionarului infrastructurii feroviare a fost numit director al Regionalei Timișoara, prin semnătura unui director interimar al cărui drept de semnătură este mai mult decât îndoielnic.

Pentru început, să lămurim semnificația cuvântului ”dubios”. Dicționarul Explicativ al Limbii Române menționează astfel: ”DUBIÓS, -OÁSĂ, dubioși, -oase, adj. Nesigur, îndoielnic; suspect. [Pr.: -bi-os] – Din lat. Dubiosus”. Acestea fiind stabilite, să revenim la speța de la CFR SA.

Club Feroviar a dezvăluit ieri că Ion Simu-Alexandru a ”uitat” să convoace Consiliul de Administrație pentru a i se prelungi mandatul de director general al CNCF CFR SA.

Azi putem să spunem fără urmă de tăgadă că, de fapt, el nu a uitat să facă acest lucru, ci a fost o acțiune deliberată. De ce? Simplu. În primul rând, mandatul său nu putea fi prelugit, potrivit legislației în vigoare, decât cu două luni. După această prelungire, ar fi fost nevoie de atribuirea unui nou mandat de patru luni, ca în cazul directorului general al CFR Călători, Traian Preoteasa, așa cum a relatat recent Club Feroviar.

CITEȘTE și DOCUMENT. Cum ocupă omul lui Grindeanu trei funcții la CFR SA în patru zile



Rotația cadrelor la CFR SA. Ion Simu-Alexandru, ”uns” începând de mâine la conducerea Regionalei Timișoara

Rotația cadrelor la CFR SA director general al CFR SA
Ion Simu-Alexandru

În aceste condiții, mult mai sigură era o definitivare pe postul de director al Regionalei Timișoara a companiei, funcție pe care a mai deținut-o. Zis și făcut. Săptămâna trecută a ”uitat” să facă demersurile pentru a-și prelungi mandatul la sediul central, iar acum a fost ”uns” director la Timișoara, post pe care-l va prelua marți. Până la ora publicării acestui articol, pe site-ul companiei nu fusese încă operată schimbarea de la Regionala Timișoara.

Numirea în funcția de director al Sucursalei Regionale de Căi Ferate Timișoara a fost semnată de Petru Ceșa, care a rămas interimar la conducerea centrală a CNCF CFR SA după ”abdicarea” lui Ion Simu-Alexandru. Interimatul lui Petru Ceșa a fost stabilit pe baza Regulamentului de organizare și Funcționare al companiei, în virtutea faptului că el era, la data plecării directorului general, director general adjunct tehnic.

Actele semnate de Petru Ceșa în calitate de director general ar putea fi lovite de nulitate

director general al CFR SA
Petru Cesa

Numai că, așa cum a arătat Club Feroviar și în articolul de ieri, actele semnate de Petru Ceșa în calitate de director general ar putea fi lovite de nulitate.

„Într-adevăr, Regulamentul de Organizare și Funcționare al CFR SA prevede delegarea de atribuții de la directorul general către directorul general adjunct tehnic. Însă cum în cazul de față nu avem director general, cum poate să delege? Aceeași speță a fost și atunci când și-a dat demisia Mihalache (Costin Mihalache, care a demisionat de la conducerea CFR SA în martie 2019 – n.red.) și Traian Preoteasa (pe atunci director general adjunct tehnic al CFR SA – n.red.) se pregătea să semneze toate actele în locul acestuia”, au explicat pentru Club Feroviar juriști specializați în drept administrativ.

În aceste condiții, se pune în mod firesc întrebarea dacă Ion Simu-Alexandru, înainte de a-i expira mandatul, i-a delegat atribuțiile sale lui Petru Ceșa. Dacă nu a făcut-o, actele semnate de acesta din urmă în calitate de director general sunt lovite de nulitate.

Club Feroviar a încercat, fără succes însă, să obțină un punct de vedere în această chestiune de la Petru Ceșa.

Adrian Istrati se poate întoarce liniștit la pensie

Dar să vedem cum stau lucrurile la Regionala Timișoara a CNCF CFR SA. Anul trecut, cu două zile înainte de Crăciun, toți directorii de regionale au fost revocați și au fost numiți interimar, prin dispoziția lui Ion Simu-Alexandru, după cum a informat la vremea respectivă Club feroviar.

O singură excepție a fost în ceea ce privește aplicarea acestei măsuri, și anume Regionala Timișoara, de unde provenea Ion Simu-Alexandru. Și tot de la Timișoara provine și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Aici a fost revocat din funcție directorul Regionalei, Ion Stoichescu, care fusese numit în această poziție la finele lunii ianuarie 2021, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. Însă el nu a fost pus interimar, așa cum s-a întâmplat la celelalte regionale de cale ferată. Interimar a fost numit Adrian Victor Istrati, șeful Diviziei Linii din cadrul SRCF Timișoara.

Cum Istrati este pensionar de ceva vreme, înlăturarea lui de la șefia Regionalei Timișoara pentru a-i face loc lui Ion Simu-Alexandru nu a fost o tragedie pentru el. Pur și simplu se poate întoarce liniștit la pensie.

În acest fel, toată lumea este mulțumită. Rămâne însă de văzut cât de legale sunt toate aceste decizii luate pe repede-nainte în ultimele zile.

Ultimele Articole