Conducerea companiei a trimis Ministerului Transporturilor și celor doi operatori naționali propunerea de asistență pentru trecerea locomotivelor de 1.250 CP la locomotive cu acumulatori LEA sau LHy-M (plug-in și plug-in hibrid).
Compania ROMÂNIA EUROEST SA propune operatorilor transferul către aceștia a omologării, proiectului de transformare, inclusiv acordarea de asistență tehnică cu personal specializat pentru primele 1-2 locomotive ale fiecărui operator.
„Suntem siguri că sunt interesate de modernizarea în regie proprie a parcului actual utilizând fondurile puse la dispoziție de Uniunea Europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru conversia propriilor locomotive de manevră diesel-hidraulice în locomotive electrice plug-in”, spune conducerea România Euroest în documentul consultat.
Compania mai asigură gratuit manualele de exploatare, dar și lista furnizorilor. ROMÂNIA EUROEST informează că după șapte ani de exploatare, produsul său a ajuns la „maturitate”. În această perioadă au fost transformate nu mai puțin de 12 locomotive. Conversia asigură menținerea forței de tracțiune și controlul anti-patinajului, eliminarea consmului de motorină – lubrifianți, o amortizare a investiției între 1 și 3 ani, în funcție de volumul de exploatare.