spot_img
vineri, ianuarie 21, 2022
spot_img

România, a zecea poziție în UE după ponderea feroviarului în transportul de marfă

În 2018, transportul rutier a reprezentat trei sferturi (75,3%) din transportul intern de mărfuri al Uniunii Europene (UE). Transportul feroviar și pe căile navigabile interioare au reprezentat 18,7% și, respectiv, 6,0% din transportul de marfă interioară (pe tonă-kilometri).

Transportul rutier a fost principalul mod de transport al mărfurilor interioare în aproape toate statele membre ale UE în 2018 și a reprezentat mai mult de 70% din transportul interior de marfă în 16 state membre, potrivit datelor date publicității acum câteva zile de către Eurostat.

Singurele excepții au fost Letonia și Lituania, unde transportul feroviar era principalul mod de transport pe uscat, reprezentând 75,8% și, respectiv, 67,9% din transportul de mărfuri. Acestea au fost cele mai mari ponderi ale transportului feroviar între statele membre ale UE. Doar 32,1% din indicatorul tonă-kilometri de mărfuri interioare au fost efectuate pe șosele în Lituania, în timp ce în Letonia acest mod de transport a reprezentat 24,2%.

In România transportul feroviar a deținut o pondere de 28,9%, respeciv a zecea poziție în UE. între Finlanda și Cehia. Cele mai slabe poziții din acest punct de vedere au fost ocupate de Irlanda, Grecia, Spania, cu ponderi mai mici de 5%.

În 2018, statele membre care au înregistrat cele mai mari cote de transport rutier au fost Irlanda (99,2%), Grecia (97,9%) și Spania (95,0%). Țările cu cea mai mare pondere a căilor navigabile interioare au fost Olanda (43,2%), România (27,1%) și Bulgaria (24,5%).

Ponderea transportului rutier a crescut din 2013, când era de 73,9%. Principalul mijloc de transport rutier de marfă, cu excepția Letoniei și Lituaniei (D.C.)

Ultimele Articole