miercuri, iulie 9, 2025

Rio Tinto prezintă primul vagon pentru minereu de fier fabricat local

Rio Tinto a finalizat construcția primului său vagon de minereu de fier fabricat în Australia de Vest, ca parte a unui efort mai amplu de a stimula producția internă în cadrul operațiunilor sale din Pilbara.
Compania minieră investește aproximativ 150 de milioane de dolari australieni (90 de milioane de dolari americani) pentru a achiziționa 100 de vagoane construite la nivel local, continuând totodată să investească în renovarea rulmenților pentru rețeaua sa de minereu de fier. Inițiativa este realizată în parteneriat cu Gemco Rail și CRRC Qiqihar Rolling Stock Co. Ltd și este sprijinită de guvernul Australiei de Vest.
„Viziunea noastră pentru viitorul Australiei de Vest este clară: dorim să continuăm să lucrăm îndeaproape cu industria resurselor pentru a diversifica economia noastră de lider național și pentru a produce mai multe lucruri aici. Aceste vagoane sunt un exemplu excelent al acestei viziuni deja în acțiune. Vreau să felicit Rio Tinto, Gemco Rail și CRRC Qiqihar Rolling Stock pentru că construiesc la nivel local și sprijină locurile de muncă și industria din Australia de Vest”, a declarat Roger Cook, premierul Australiei de Vest.
Primele 40 de vagoane vor fi produse la uzina Gemco Forrestfield din Perth. Alte 60 vor fi fabricate la o nouă unitate din Karratha, care urmează să intre în funcțiune la sfârșitul acestui an. Noul atelier din Karratha va sprijini crearea unei industrii de producție de vagoane și de întreținere a rulmenților în Pilbara, generând până la 25 de locuri de muncă locale.
Dorim să sprijinim întreprinderile locale și să creăm noi oportunități economice în comunitățile în care ne desfășurăm activitatea. Prin parteneriatul cu Gemco Rail și CRRC Qiqihar Rolling Stock, stabilim o nouă capacitate de producție în Pilbara, care va crea un lanț de aprovizionare fiabil și durabil pentru a sprijini operațiunile noastre și economia regională în anii următori”, a declarat Simon Trott, director executiv al Rio Tinto Iron Ore.
Gemco Rail utilizează tehnici avansate de inginerie și tehnologie de sudare robotizată pentru a produce vagoane capabile să transporte până la 118 tone de minereu de fier. Sediul din Karratha se va ocupa, de asemenea, de furnizarea și recondiționarea rulmenților pentru vagoane, reducând astfel nevoia de transport pe distanțe lungi între Pilbara și Perth.
„Suntem mândri să ne asociem cu Rio Tinto pentru a restabili producția de vagoane de minereu de fier în Australia de Vest. Construcția primului vagon Rio Tinto construit local marchează o etapă semnificativă în dezvoltarea unui lanț de aprovizionare local durabil. Investițiile Gemco Rail atât în unitatea noastră din Forrestfield, cât și în extinderea noastră în Karratha reflectă angajamentul nostru pe termen lung față de clienții noștri și față de consolidarea industriilor regionale. Conduși de forța noastră de muncă cu înaltă calificare, furnizăm soluții feroviare de înaltă calitate care vor sprijini operațiunile Rio Tinto din Pilbara”, a declarat Dean Draper, director general și CEO al Engenco Limited, societatea mamă a Gemco Rail.
Rio Tinto operează o flotă de aproximativ 13.500 de vagoane pentru minereu de fier în rețeaua sa din Pilbara. De obicei, compania înlocuiește anual aproximativ 10 vagoane scoase din uz. Se preconizează că primul lot de vagoane fabricate local va începe să transporte minereu de fier în prima jumătate a anului 2025.

Articol preluat de pe RailwayPRO.com

IN THE SPOTLIGHT

RTI Railtrans intră oficial pe piața din România prin achiziția a 50% din EP Rail

RTI Railtrans, unul dintre cei mai dinamici operatori feroviari din Europa Centrală, a făcut un pas strategic important pentru extinderea sa în Europa de...

Ultimele Articole