miercuri, februarie 19, 2025
spot_img

Revoltă în Gara de Nord din București, după ce magazinele s-au închis la ora 18,00

O revoltă în Gara de Nord din București a izbucnit vineri seara, atunci când călătorii au văzut că magazinele se înhid la ora 18,00, în urma măsurilor luate de autorități. Cu toate că nu era vina lor, furia călătorilor s-a revărsat asupra vânzătoarelor de la chioșcuri, care au fost înjurate și chiar scuipate. Club Feroviar a avertizat încă de săptămâna trecută asupra faptului că restricțiile anti-covid, înăsprite pe 28 martie, discriminează transportul feroviar și îi favorizează pe cei care se deplaseză cu mașina în intervalul orar din cursul nopții în care magazinele trebuie să fie închise.

Adrian Bărbulescu

revoltă în Gara de Nord la mare cu trenul coronavirus în Gara de Nord

Potrivit Deciziei Instituției Prefectului Municipiului București, ”programul operatorilor economici care desfașoară activități de comerț/prestări servicii în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private, se poate desfășura în intervalul 05,00 – 18,00 în zilele de vineri, sâmbătă și duminică. În zilele de luni – joi, programul poate fi desfășurat în intervalul orar 05,00 – 21,00, cu condiția menținerii incidenței cumulate la cel mult 7,5/1.000 locuitori”. Decizii similare au fost luate și de alte prefecturi din țară, în județele unde rata de infectare este ridicată.

Revoltă în Gara de Nord. Vânzătoarele au fost înjurate și chiar scuipate de călătorii nemulțumiți

Și inevitabilul s-a produs vineri seara, 2 aprilie 2021. Oamenii care urmau să plece cu trenul din Gara de Nord din București s-au revoltat atunci când au constatat că nu-și pot face o minimă aprovizionare pentru drum – un sandwich, o sticlă de apă, un suc, o bere.

”A fost o stare de nemulțumire generală a călătorilor care doreau să cumpere câte ceva… o apă , un suc, un sticks, un corn! Oamenii înjurau, își exprimau nemulțumirea vis a vis de faptul că totul e închis! Era o atmosferă de frustrare generală!”, a declarat pentru Club Feroviar, sub protecția anonimatului (e lesne de înțeles, omul nu vrea să se trezească apoi cu controale ale autorităților), patronul mai multor chioșcuri din Gara de Nord.

Apoi, lucrurile au fost pe cale să degenereze. ”Când am închis, la ora 18,00, și fetele (vânzătoarele – n.red.) au mai stat 30-45 de minute în chioșcuri să-și facă stocul zilei, oamenii băteau în geam să le vândă câte ceva! Fetele nu au riscat să vândă nimic, de teama amenzilor, și și-au primit înjurături, iar una dintre ele chiar fost și scuipată. Bineînțeles, au fost înjurați și guvernanții, și polițiștii, și autoritățile. Toți!”, a mai adăudat patronul de chioșcuri.

Guvernanții nu merg cu trenul, în schimb au avut grijă de șoferi

Cum cei mai mulți dintre membrii Guvernului nu au mai pus piciorul într-un tren de acum câteva decenii, evident că nu s-au gândit la transportul feroviar atunci când au impus noile restricții.

”Tot prin excepție de la prevederile de mai sus unitățile farmaceutice, benzinăriile (sublin.ns.), operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum și operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, și cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone își pot desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecție sanitară”, se arată în documentul citat anterior.

Pasagerii feroviari, lăsați de izbeliște de autorități

Explicația menținerii deschise a benzinăriilor este că poți fi în tranzit cu  mașina și să ai unde să alimentezi cu carburant. Pe lângă benzină sau motorină, poți însă să-ți cumperi și mâncare sau băutură. Oprești mașina și ai rezolvat problema.

Numai că și oamenii care merg cu trenul pot fi în tranzit printr-o gară anume. Degeaba, pentru ei regulile nu sunt aceleași ca pentru șoferi. Toate magazinele din stațiile feroviare trebuie să fie închise în perioadele menționate anterior, chiar dacă între orele respective circulă trenuri.

IN THE SPOTLIGHT

CEMBRE și AGRISORG: Revoluția Echipamentelor Feroviare Moderne

Performanță, durabilitate și inovație în întreținerea căilor ferate Când vine vorba de eficiență și fiabilitate în construcția și întreținerea căilor ferate, CEMBRE setează noi standarde...

Ultimele Articole