spot_img
miercuri, ianuarie 19, 2022
spot_img

CFR Călători a lansat licitația pentru revizia R7 la Desiro. Alte automotoare pot fi sechestrate la Remarul 16 Februarie

Așa cum a anunțat Club Feroviar la începutul săptămânii, Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători a lansat licitația pentru revizia R7 la Desiro, în urma căreia alte automotoare ale statului român pot ajunge să fie sechestrate la Remarul 16 Februarie.

revizia R7 la Desiro automotoare sechestrate la Remarul CFR Călători plătește penalități Raport de control la CFR Călători Remarul 16 Februarie
FOTO Monitorul de Cluj

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat joi dimineață anunțul de licitație ce are ca obiect ”Servicii de revizie tip R7 la automotoarele Desiro SR 20D – reparaţie grup power-pack echipat cu motor diesel MTU 6R 183 TD13H si cutie de viteze ZF ECOMAT 5HP600R şi alte servicii de reparaţii constatate in prezenta Recepţiei CFR Călători pe fluxul de revizie tip R7”.

Valoarea totală estimată a contractului de tip acord cadru, ce se intenționează a se semna pentru o perioadă de patru ani de zile, este cuprinsă între 923.200 și 149.897.934,50 lei, echivalentul a peste 30 milioane de euro.

Garanția de participare la procedura de achiziție este de 184.640 de lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 14 septembrie 2021, ora 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 14 decembrie 2021.

Licitația pentru revizia R7 la Desiro va fi câștigată din nou de Remarul 16 Februarie?

consilier la Ministerul TransporturilorÎn România, nu sunt mulți reparatori de material rulant care să fie autorizați pentru a face astfel de reparații planificate. Unul dintre ei este Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, societate deținută de omul de afaceri Călin Mitică, ce controlează și un concurent direct al operatorului feroviar de stat, și anume Transferoviar Călători.

tren de navetiști Fetești-București Iohannis în trenul de aeroport

Ultima licitație, pentru reparații planificate de tip R7 și R8, a fost câștigată de Remarul 16 Februarie, deținută de omul de afaceri Călin Mitică, în asociere cu o firmă controlată de fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus. Numai că nu toate automotoarele statului român s-au mai și întors de la Cluj-Napoca. Șase dintre acestea sunt sechestrate în curtea reparatorului de material rulant încă de acum trei ani, fără ca cei care s-au perindat pe la conducerea CFR Călători, în speță Dan Marian Costescu și, mai nou, Ovidiu Vizante, să facă o plângere penală în acest sens. S-au mulțumit cu un proces civil, care este tărăgănat în „buna” practică a Justiției românești.

CITEȘTE și DOCUMENT EXCLUSIV Alte Săgeți Albastre riscă să ajungă sechestrate la Remarul 16 Februarie

Motivul pentru care cele șase automotoare nu au mai fost returnate este unul simplu: au fost pur și simplu ”canibalizate”. Adică s-au luat piese de pe ele pentru a fi reparate celelalte. Aceste automotoare au făcut obiectul contractului de reparație planificată de tip R8, care presupune intervenții la nivelul ”cutiei” vagonului: scaune, geamuri, instalația de climatizare, sistemul de frânare etc.

CITEȘTE și 6 automotoare sechestrate la Remarul=7,5 milioane de euro pierdere pentru CFR Călători

Că automotoarele sunt sechestrate ilegal este consemnat și într-un Raport de control la CFR Călători făcut anul trecut de Corpul de control al prim-ministrului. Cu toate acestea, situația a rămas neschimbată și în momentul de față. (A.B.)

Ultimele Articole