vineri, aprilie 25, 2025

DOCUMENT Retragerea locomotivelor cu instalație SAGMA, solicitată de ASFR

Retragerea locomotivelor cu instalație SAGMA, precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, a fost decisă de Consiliul de Administrație al CFR Călători la solicitarea Autorității pentru Siguranță Feroviară Română.

Retragerea locomotivelor cu instalație SAGMAClub Feroviar a intrat în posesia documentului trimis de ASFR, miercuri, către conducerea SNTFC CFR Călători.

„În vederea verificării amănunțite a locomotivelor electrice dotate cu instalație SAGMA se dispune efectuarea PTH 3 în regim de urgență la prima intrare a acestora în unitățile de tracțiune și verificarea detaliată a instalațiilor de tracțiune (mod acționare graduator), frânare, siguranță și deconectare a locomotivei. Se dispune de asemenea retragerea locomotivelor în cazul depistării oricăror probleme constatate pe proces tehnologic care pot influența buna funcționare a locomotivelor”, se arată în documentul citat.

În finalul documentului, recomandarea este și mai tranșantă: „Față de cele prezentate anterior (…), ASFR consideră necesară aplicarea unor măsuri de siguranță temporare în sensul analizării oportunității de către SNTFC CFR Călători SA a retragerii din exploatare, cu dată imediată, a locomotivelor electrice dotate cu instalație SAGMA, până la finalizarea verificărilor asumate și transmiterea către ASFR a constatărilor aferente”.

Documentul integral poate fi consultat aici:

Adresa ASFR catre SNTFC



Retragerea locomotivelor cu instalație SAGMA, decisă de CA al CFR Călători

Club Feroviar a informat anterior că CA al CFR Călători a decis joi să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara.

„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană – n.red.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat pentru Club Feroviar surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat SNTFC CFR Călători SA.

IN THE SPOTLIGHT

Transportul feroviar prinde viteză la Oradea: Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, ediția XIX

În zilele de 21 și 22 mai 2025, Oradea va deveni centrul atenției pentru profesioniștii din domeniul feroviar, găzduind Conferința de Operatorie Feroviară &...

Ultimele Articole