spot_img
marți, iulie 5, 2022
spot_img

Șeclăman, Consiliul Concurenței: Este necesară restructurarea CFR SA, dar nu dând oameni afară

Restructurarea CFR SA este văzută ca o necesitate imediată de către Vasile Șeclăman, directorul Direcției de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenței, care a precizat însă că acest lucru nu trebuie echivalat cu concedieri, așa cum s-a făcut până acum.

”Problema infrastructurii din România este destul de gravă. Până nu se va restructura CFR SA nu se va face nimic. Restructurarea nu înseamnă dat oameni afară, cum s-a întâmplat până acum”, a explicat el la conferința Club Feroviar de la Craiova dedicată materialului rulant modul cum vede restructurarea CFR SA, compania de infrastructură.

Restructurarea CFR: centre de cost pe regionale

Vasile Șeclăman a arătat că un astfel de proces trebuie să vizeze crearea de centre de cost pe regionale, care să poată face cheltuieli și apoi directorii să răspundă. ”La tot ce înseamnă acționariat de stat, cele mai slabe departamente sunt direcțiile economice”, a mai spus el.

În altă ordine de idei, directorul a spus că pe anumite secții de circulație se constată supracompensări. ”Sunt anumite secții, pe care circulă atât operatorul de stat cât și cei privați, unde se poate funcționa comercial, iar cel mai bun să câștige. De exemplu, acest lucru se poate face pe București – Constanța, București – Brașov sau chiar pe București – Craiova”, a declarat Șeclăman.

Casele de bilete trebuie să treacă de la CFR Călători la CFR SA

Revenind la restructurarea CFR, Vasile Șeclăman a mai atins și un alt aspect, cel al caselor de bilete: ”CFR Infrastructură trebuie să preia tot ce înseamnă case de bilete, indiferent de operator”.

Directorul a făcut apel la Gigi Gavrilă, președintele Autorității de Reformă Feroviară, prezent și el la conferința Club Feroviar de la Craiova, să introducă mai repede sistemul de ticketing unitar. ”Că se face licitație, că se merge pe softul de la Informatică Feroviară, dar să se facă. Patru operatori lucrează deja cu softul de la Informatică Feroviară, dar doi nu vor. Sunt acei operatori care circulă pe rute scurte, gen Buzău – Nehoiașu”, a menționat el.

Legea 202 se va modifica prin ordonanță de urgență

Legea 202/2016 privind integrarea sistemului feroviar din România în spațiul feroviar unic european va fi modificată prin ordonanță de urgență, a mai anunțat la Craiova Vasile Șeclăman. El a precizat că se va recurge la această soluție, în regim de urgență, deoarece Comisia Europeană a decis declanșarea procedurii de infringement la adresa României.

Tot în perioada următoare, urmează să fie realizat și Monitorul Feroviar pe 2019. Operatorii feroviari trebuie ca în acest sens să trimită toate datele până cel mai târziu la sfârșitul lunii iunie, astfel încât Monitorul Feroviar să fie în luna iulie pe site-ul instituției. Până la finele acestei luni va fi gata și un studiu de piață realizat de Consiliul Concurenței referitor la infrastructura feroviară din România.

Activitate intensă în 2018

Referitor la activitatea din 2018 a Direcției de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenței, Vasile Șeclăman a precizat că au fost 11 cazuri analizate, dintre care cinci au fost conexate, iar trei plângeri au rămas în analiză pentru primul trimestru al anului în curs. În ceea ce le privește pe acestea din urmă, săptămâna viitoare se vor aproba și anunța deciziile.

Unul dintre cazurile soluționate anul trecut de direcția condusă de Șeclăman s-a referit la o dispută între Grup Feroviar Român și CFR SA privind liniile industriale. Aici, CFR SA i se reproșau tarifele conexe. ”Cheltuielile se țineau toate într-o oală, dar CFR a înțeles foarte bine și s-a conformat. Astfel, s-a înființat tariful de încărcare-descărcare, separat de cel de staționare”, a mai spus Vasile Șeclăman.

Ultimele Articole